معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به طرح ملی بسیج همگانی آموزش تغذیه سالم تا 14 دی‌ماه، گفت: کاهش مصرف نمک، قند و چربی و استفاده بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات در سبد غذایی از مهم‌ترین اهداف این طرح ملی است.
کد خبر: ۳۵۲۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷ 01 January 2017
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،ابراهیم شکیبا امروز با اشاره طرح ملی بسیج همگانی آموزش تغذیه سالم‌، اظهار داشت: طرح مذکور تا 14 دی‌ماه در راستای استفاده بیشتر میوه و سبزیجات شهروندان در سبد غذایی بیشتر مورد تاکید است.

شکیبا به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در مراکز آموزشی و درمانی، برگزاری جشنواره‌های مهم در مدارس و مهدهای کودک‌ در راستای آموزش خانواده‌ها با تغذیه سالم اشاره کرد و گفت: کاهش مصرف نمک، قند و چربی و استفاده بیشتر از میوه و سبزیجات در سبدغذایی از مهمترین اهداف این طرح ملی است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با توصیه به خانواده در راستای آشنا کردن ذائقه فرزندان از همان زمان کودکی، گفت: مصرف سبزی به‌خصوص در کودکان و نوجوانان در حال رشد به تعادل هورمون‌های دوران بلوغ کمک می‌کند.

شکیبا تصریح کرد: براساس آمار مصرف بی‌رویه قند، شکر و چربی به‌شکل ظاهر و پنهان در برنامه غذایی مهم‌ترین علت ابتلا به بیماری‌های غیرواگیردار از جمله سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی و... است.

وی بیان کرد: مصرف روغن هرچند که خوب باشد، حتی روغن زیتون به مقدار بیش از نیاز موجب بروز بیماری‌هایی می‌شود.

شکیبا با بیان اینکه انتخاب نوع مواد غذایی، پخت و پز باید همواره مورد توجه باشد، ادامه داد: مصرف شیرینی‌جات با توجه به افزایش مراکز تولید آن در جامعه افزایش یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار