معاون بهزیستی استان کرمانشاه خبر داد:
کرمانشاه- معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و مراکز غیر دولتی بهزیستی استان کرمانشاه از پرداخت ۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی در استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۳۵۳۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱ 02 January 2017
به گزارش تابناک و به نقل از مهر، منوچهر محمدی  امروز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران که در محل دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی کرمانشاه برگزار شد، گفت: بهزیستی یک نهاد حمایتی و خدمت رسان به معلولان است که نقش عمده ای در تحقق عدالت اجتماعی دارد.

وی افزود: مددجویان از اقشار محروم و آسیب پذیر جامعه هستند که البته کمک به آنان از جمله آموزه های دینی ما و مورد تاکید معصومین(ع) بوده است.

معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و مراکز غیر دولتی بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اقدامات این معاونت گفت: معاونت مذکور در۴ حیطه مسکن، اشتغال، مشارکت ها و مراکز غیر دولتی به معلولان ارائه خدمت می کند.

وی با اشاره به فعالیت های این معاونت و اقدامات آن در بخش مسکن گفت: افراد نیازمند از جمله زنان و دختران خود سرپرست بالای ۳۵ سال، خانواده های ۲ معلول و بالاتر، افراد بی سرپرست یا بدسرپرست مورد حمایت این طرح  قرار می گیرند.

معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و مراکز غیر دولتی بهزیستی استان کرمانشاه از ارائه خدمات مسکن در ۲ حوزه روستایی و شهری خبر داد.

**۴۹ خانواده مددجویان کرمانشاهی برای اعطای مسکن شناسایی شده اند

وی اشاره ای نیز به خدمات ارائه شده به خانواده های دارای ۲ معلول و بیشتر روستایی داشت و گفت: تاکنون ۴۹ خانواده در استان شناسایی شده  و به منظور مسکن دار کردن آنها ۳۶ مورد قرارداد با بانک منعقد شده است و ۹ مورد نیز در حال انعقاد قرارداد هستند.

محمدی افزود: هم چنین در امر پرداخت تسهیلات مسکن نیز بهزیستی، بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان تفاهم نامه وجود دارد و در مجموع به خانواده های دارای ۲ معلول و بیشتر روستایی ۱۸ میلیون وام بلاعوض و ۱۸ میلیون هم وام تبصره دار با کارمزد و بدون جریمه و بهره پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه انشعابات آب، برق و گاز و زمین به این خانواده ها مجانی است درباره ارائه خدمات به خانواده های تک معلولی و سایر اقشار افزود: به استان ما ۲۳۲ سهمیه داده شده که در مجموع ۸ میلیون کمک بلاعوض و ۱۸ میلیون تسهیلات دارای کارمزد به این افراد نیز در حوزه مسکن پرداخت خواهد شد.

**پرداخت تسهیلات مسکن به ۶۸ خانواده کرمانشاهی

معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و مراکز غیر دولتی بهزیستی استان کرمانشاه گفت: از مجموع سهمیه استان توانسته ایم به ۶۸ نفر تسهیلات مسکن پرداخت کنیم که حجم کم پرداختی به دلیل عدم پیگیری این افراد و همچنین نداشتن آورده نقدی از سوی آنان است.

وی از پرداخت تسهیلات مسکن به خانواده های دارای ۲معلول و بیشتر شهری خبر داد و افزود: در این راستا ۲۴۲ خانوار سهمیه استان است که تاکنون به ۱۳۲ نفر واحدهای مسکونی تحویل شده است. به گونه ای که از سوی بنیاد مستضعفین ۱۵ میلیون، از سوی بهزیستی ۱۰ میلیون و از سوی مجمع خیرین مسکن سازان پنج میلیون به این خانوارها تسهیلات اعطا شده است.

محمدی با بیان اینکه از سپاه پاسداران درخواست کمک برای یاری خانوارهای دارای تک معلول شهری شده و تاکنون به ۶۲ خانواده تسهیلات ارائه شده گفت: همچنین به منظور رفع محرومیت در استان با پزشکان، پیراپزشکان، تعاونی حمل و نقل، آزمایشگاه ها تفاهم نامه هایی منعقد شده است و علاوه بر انعقاد تفاهم نامه با ادارات دولتی جهت پرداخت چهار رقم آخر فیش حقوقی کارمندان در امر مشارکت های مردمی البته به صورت داوطلبانه، طرح هایی نظیر حامی، صدقه تلفنی و سلامت نیز در سطح استان اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای بر هزینه کرد خیرین نقدی یا غیر نقدی نظارت می کنند افزود: مردم می توانند کمک های نقدی خود را از طریق شماره حساب ۲۳۴۵۳۶۳۸۰۰ بانک ملت شعبه شهدا پرداخت کنند.

**پرداخت وام اشتغالزایی به ۶۵۲ نفر در کرمانشاه

محمدی درباره اشتغال معلولان نیز گفت: سهمیه استان در این راستا یک هزار و ۹۸۰ مورد اشتغالزایی با تخصیص اعتبار ۹ میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان بوده که به ۶۵۲ نفر در مجموع ۹ میلیارد و ۶۱۵ میلیون تومان وام خود اشتغالی و اشتغال خرد پرداخت شده است.

معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و مراکز غیر دولتی بهزیستی استان کرمانشاه افزود: البته از آنجا که ۳ درصد استخدامی کشور به بهزیستی اختصاص یافته، در مجموع یک هزار و ۳۳۹ اشتغالزایی در سطح استان ایجاد شده است.

وی درباره مراکز غیر دولتی نیز افزود: بر اساس قانون اجازه صدور ۵۲ مرکز غیر دولتی از جمله، مهد کودک های روستایی، مراکز بی سرپرست، دختران سرپرست، کلینیک و اورژانس بهزیستی، توان بخشی و حرفه آموزی معلولین، توانمند سازی بیماران روانی، بازتوانی معتادین بهبود یافته، انجمن های غیر دولتی به ما اعطا شده و در مجموع تاکنون ۵۳۶ موسسه مجوز دریافت کرده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار