کد خبر: ۳۵۴۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴ 03 January 2017
به گزارش تابناک یزد،مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان مهریز با اشاره به جايگاه برجسته مهريز در صنعت دامپروري، گفت: دام و طيور و فراورده‌هاي خام دامي شهرستان تحت اقدامات كنترلي و نظارت‌هاي بهداشتي شبكه دامپزشكي قرار دارد.

دکتر «مجتبی آغاز» اظهار كرد: شهرستان مهریز با دارا بودن 15 هزار و 600راس دام سنگین،  88 هزار و 500 راس دام سبک، پرورش مرغ مادر گوشتی با ظرفیت 70 هزار قطعه و 60 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت يك ميليون و 100 هزار قطعه، هفت واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت  يك ميليون و 200 هزار قطعه، مرغ خانگی 110 هزار و 800 قطعه و سایر ماکیان از جمله شترمرغ، کبک و بلدرچین جایگاه برجسته‌ای در صنعت دامپروری استان یزد دارد.

وي به اقدامات كنترلي و نظارتي دامپزشكي مهريز در اين حوزه نيز اشاره كرد و افزود: خوشبختانه با تلاش پرسنل خدوم شبکه دامپزشکی شهرستان،  این شبکه در سال جاری در زمینه مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام و نیز بیماری‌های واگير دام اقدامات كنترلي و پيشگيرانه لازم انجام شد كه از ان جملهخ مي‌توان به واکسیناسیون گسترده دام‌ها بر علیه بیماری تب مالت، تب برفکی، آبله، شاربن، PPR  و آنتروتوکسمی و انجام تست‌های بروسلوز و سل گاوی و تست مشمشه جهت تشخیص بیماری تب مالت وسل و مشمشه اشاره كرد.

آغاز خاطرنشان كرد: به دلیل اهمیت اعمال نظارت‌های بهداشتی بر روند تولید، توزیع و عرضه فراورده‌های خام دامی در یک سال گذشته کشتار بیش از 100 هزار راس دام تحت نظارت شرعی و بهداشتی قرار گرفته و در این راستا 187 مورد اصلاح و ضبط لاشه دام انجام شده و مواد غیر قابل مصرف نيز معدوم شده است.

وی تصریح کرد: در بازدیدهای دوره‌ای بازرسان دامپزشکی تعداد يك‌هزار و 250 واحد مورد ممیزی قرار گرفته و 21 مورد غیر بهداشتی کشف و طبق نتایج آزمایشگاهی 16 هزار و 700 کیلوگرم فراورده‌های خام دامی غیر قابل مصرف معدوم شده است.

لوي همچنين ياداور مي‌شود: در بیش از  200 مورد بازرسی از وضعیت رستوران‌ها و مراکز عرضه و سلف غذا، کلیه اقدامات بهداشتی و قانونی جهت ارتقاء کیفیت غذا همشهریان و هموطنان صورت گرفته است.

مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان مهریز در پایان نيز با اشاره به چالش‌ها و خطرات پیش روی پرسنل دامپزشکی آبراز امیدواری كرد با توجه هر چه بیشتر مسئولان به مشکلات کارکنان دامپزشکی، زمینه برای خدمت رسانی هر چه بهتر در سطح جامعه فراهم آید.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار