مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: در پی وقوع زلزله صبح جمعه در خنج، تعداد 204 واحد مسکونی در چهار روستای متاثر از زلزله خسارت بین 30 تا 60 درصد وارد شده است.
کد خبر: ۳۵۵۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴ 06 January 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا:حسن فیاض پور بیان کرد: در این زلزله چهار روستای خیرآباد، سیف آباد چاه طلا و تخته، متاثر از زلزله بودند.
وی افزود: بسیاری از منازل و ساختمان ها در این منطقه مقاوم سازی شده بودند به همین دلیل میزان خسارت های وارد شده در منطقه بسیار کم است و تنها تعداد کمی مقاوم سازی نشده بودند که عمده خسارات وارد شده در منازل و ساختمان های بازسازی و مقاوم سازی نشده است.
فیاض پور اظهارداشت: خسارت و تخریب در مراکز متاثر از زلزله در حد ترک خوردگی و ریزش دیوار خشتی برخی از منازل و چند پارکینگ بوده است که پس از پایان عملیات امداد و نجات و جست و جو، تیم های ارزیاب در منطقه گزارش های نهایی و کامل خود را اعلام خواهند کرد.
وی اضافه کرد: تلاش می کنیم بتوانیم تسهیلات لازم و کمک های دولتی را برای مقاوم سازی این واحدهای مسکونی برای روستاییان در این منطقه در کمترین زمان تامین کنیم.
او با بیان اینکه مرکز این زلزله روستای تخته یوده است ادامه داد: تیم های ارزیاب مدیریت بحران استان از ساعت های اولیه وقوع زلزله در منطقه حضور دارند.
فیاض پور عنوان داشت: در پی وقوع این زلزله چهار افغان که در یک اتاقک نگهبانی غیر استاندارد و غیر اصولی در یک باغ زندگی می کردند کشته شدند و یک مصدوم افغان و سه نفر از مردم روستای چاه طلا به علت ترس از زلزله و فرار مجروح شدند که همگی سراپایی مداوا شدند.
زلزله به قدرت پنج و یک دهم ریشتر در عمق چهار کیلومتری زمین، ساعت شش و سه دقیقه صبح جمعه به مرکزیت خنج در 267 کیلومتری جنوب شیراز اتفاق افتاد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار