کد خبر: ۳۵۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴ 10 January 2017

به گزارش تابناک یزد،مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت:اجرای طرح بررسی مقطعی بروسلوز در دام های روستایی استان یزد صورت پذیرفت.

علی اکبر حداد زاده افزود: با هدف برآورد میزان شیوع بروسلوز گاو، گوسفند و بز در جمعیت دام های روستایی استان یزد طرح بررسی مقطعی بروسلوز در استان یزد به اجرا درآمد.

وی گفت: با توجه به ضرورت وجود اطلاعات قابل قبول و دقیق از میزان شیوع بیماری بروسلوز در جمعیت دام های روستایی استان و به منظور ارتقای سطح برنامه های کنترلی، طرح پایش بیماری بروسلوز در دام ها در سراسر استان یزد به اجرا در آمد و طی آن از 30 واحد روستایی استان یزد بیش از 3500 نمونه خون از گاو، گوسفند و بز تهیه و جهت انجام آزمایشات لازم به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان یزد ارسال گردید.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد افزود: قبل از انجام عملیات خونگیری در هر روستا به منظور آشنایی هر چه بیشتر روستائیان با اهمیت بیماری بروسلوز از نظر بهداشتی و اقتصادی در مورد چگونگی پیشگیری از شیوع و انتقال این بیماری در جامعه ی دامی و انسانی آموزش های لازم ارائه گردید و افراد مشکوک به ابتلا به بیماری ضمن تکمیل فرم مربوطه، به مراکز بهداشتی ارجاع شدند.

حداد زاده اشاره کرد: تب مالت یکی از شایع ترین بیماری های قابل انتقال از حیوان به انسان است که موجب بروز ناتوانی در افراد مبتلا و تحمیل عوارض ناخواسته ی بهداشتی و اقتصادی در سطح جامعه  می گردد که می توان با ارتقای آگاهی شهروندان در این زمینه تا حد ممکن از بروز و شیوع آن جلوگیری نمود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار