مدیر جهاد کشاورزی خلخال از توسعه و ترویج کشت بادام زمینی در این شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۳۵۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰ 17 May 2015

به گزارش ایرنا، هادی ذبیحی افزود: امسال 50 هکتار از اراضی مستعد کشاورزی منطقه به کشت بادام زمینی اختصاص یافته و پیش بینی می شود بیش از 200 تن پیله تر بادام زمینی از مزارع بادام زمینی این شهرستان برداشت شود.

وی گفت: خلخال با متوسط اختلاف ارتفاع 600 تا سه هزار و 300 متر از دریا و برخورداری از وضعیت خاص توپوگرافی و تنوع آب و هوایی مساعد برای کشت بادام زمینی و توسعه این محصول کشاورزی در منطقه مناسب است.

وی اظهار کرد: در بین مناطق مختلف خلخال منطقه نیمه گرمسیری خورش رستم و حاشیه های رودخانه قزل اوزن به ویژه اراضی کشاورزی دهستان برندق مستعد برای کشت انواع محصولات کشاورزی ویژه مناطق نیمه گرمسیری از جمله انار ، انجیر ، انگور ، بادام زمینی ، برنج و ذرت است.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال با اشاره به نتایج مثبت کشت آزمایشی بادام زمینی در سال گذشته در منطقه خورش رستم و دهستان برندق افزود: بالا بودن سطح تولید و کیفیت محصول به دست آمده از مزارع آزمایشی بادام زمینی سال قبل موجب شد افزایش سطح زیرکشت در سال جاری شد.

وی گفت: مدیریت جهاد کشاورزی خلخال با هدف توسعه و ترویج این محصول در بین کشاورزان شهرستان در نظردارد دوره های آموزشی نحوه کشت و برداشت بادام زمینی را برای کشاورزان علاقمند به این کار برگزار و تسهیلات ارزان قیمت بانکی نیز از طریق استفاده از اعتبارات تسهیلاتی صندوق مهر امام رضا (ع) در اختیار کشاورزان بادام زمینی کار شهرستان قرار بدهد.

شهرستان خلخال در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار