تیم فوتبال صبای قم با تغییر و تحولات عمده بعد از ناکامی‌های نیم‌فصل نخست لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در شروع دور برگشت این بازی‌ها با امید به جبران امتیازات از دست رفته به مصاف صنعت‌نفت آبادان می‌رود.
کد خبر: ۳۵۸۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ 10 January 2017
به گزارش تابناک قم، صبای قم با مدلی جدید و متفاوت نسبت به نیم‌فصل نخست مسابقات شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور عصر بیست و دومین روز دی‌ماه گام به بازی‌های دور برگشت لیگ برتر می‌گذارد و همگان انتظاری فراتر از صبای نیم‌فصل نخست دارند.

صبای قم در نیم‌فصل نخست لیگ شانزدهم هرگز عملکرد خوبی نداشت و نکته جالب و عجیب این است که در 6 مسابقه پایانی نیم‌فصل به صورت متوالی به حریفان خود باخت تا بدترین عملکرد صبا در 13 دوره حضور این تیم در تاریخ رقابت‌های 16 دور‌ه‌ای لیگ برتر به ثبت برسد.

نتایج ضعیف صبا و قرار گرفتن این تیم در جمع تیم‌های کاندیدای سقوط

صبای قم هیچ‌گاه اینقدر در مسابقات لیگ برتر ضعیف ظاهر نشد بود، البته در دوره‌های سوم، دهم و سیزدهم حضور این تیم در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور شاهد نتایج ضعیف صبا و قرار گرفتن این تیم در جمع تیم‌های کاندیدای سقوط بوده‌ایم اما نه به این حد که صبا 6 بازی متوالی را به حریفان ببازد.

صبای قم در نیم‌فصل نخست لیگ برتر امسال 6 هفته متوالی را با پنج تساوی و یک باخت پشت‌سر گذاشت و در هفته هفتم برابر سایپا تهران در دیداری خانگی با گل غلامرضا عنایتی به نخستین و تنها برد خود تا این مقطع از لیگ شانزدهم دست پیدا کرد.

شاگردان عبدالصمد مرفاوی بعد از هفته هفتم، تنها یک تساوی کسب کرده‌اند و در هفت بازی که 6 مسابقه آن به صورت متوالی بوده به حریفان باخته‌اند و این برای تیمی که از سابقه 13 دوره‌ای حضور خود در لیگ برتر فوتبال ایران دو بار سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرده و یک بار نیز با قهرمانی در جام حذفی به لیگ آسیا رفته، هرگز و در هیچ شرایطی پذیرفتنی نیست.

6 تساوی، یک برد و 8 باخت صبا در نیم‌فصل نخست لیگ شانزدهم

صبای قم در نیم‌فصل نخست لیگ برتر از هفته اول تا سوم با تیم‌های صنعت‌نفت آبادان، پیکان تهران و ماشین‌‌سازی تبریز به تساوی رسید و در هفته چهارم نخستین باخت این فصل را برابر تیم پرسپولیس تهران با یک گل در ورزشگاه آزادی تهران پذیرفت.

سپس تساوی با ذوب‌آهن اصفهان و سیاه‌جامگان خراسان در کارنامه صبا به ثبت رسید و نماینده فوتبال قم در هفته هفتم سایپا را در قم یک بر صفر برد، باخت به فولاد خوزستان آغازگر ناکامی‌های صبا در نیمه دوم نیم‌فصل نخست لیگ شانزدهم فوتبال ایران بود.

صبا بعد از باخت به فولاد در هفته هشتم، در هفته نهم با 9 بازیکن برابر گسترش‌فولاد تبریز در قم به تساوی رسید و سریال ناکامی‌های این تیم از هفته دهم و باخت خانگی به پدیده آغاز شد و به شکست‌های متوالی برابر تراکتورسازی تبریز، استقلال تهران، فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، نفت تهران و استقلال‌صنعتی خوزستان انجامید.

جدایی قطعی 4 بازیکن از جمع شاگردان مرفاوی

بعد از این اتفاقات بود که نیم‌فصل لیگ برتر و تعطیلات آن فرارسید و فرصت مناسبی بود تا صبای قم به ترمیم نقاط ضعف خود بپردازد، به همین منظور در مهلت نقل و انتقالات لیگ شانزدهم، صبای قم چهار بازیکن به نام‌های حامد لک، مسعود حق‌جو، عبدالکریم اسلامی و وحید علی‌آبادی را از لیست خود خارج کرد.

این در حالی است که حامد لک تمام 15 بازی نیم‌فصل نخست را سنگربان اصلی صبای قم بود و البته فراز و نشیب‌هایی داشت اما اکنون عضو تیم فوتبال سایپا تهران است و رسما از صبای قم جدا شده، ‌ضمن اینکه عبدالکریم اسلامی نیز با وجود زدن دو گل و ارسال چند پاس گل چندان دلش با صبا نبود و از این تیم جدا شد.

مسعود حق‌جو بازیکن قدیمی صبای قم که پنجمین فصل متوالی حضور خود در نماینده فوتبال استان قم را تجربه می‌کرد و کاپیتان دوم صبا در لیگ شانزدهم محسوب می‌شد با دریافت رضایت‌نامه از صبای قم رفت و وحید علی‌آبادی هافبک دفاعی صبا نیز بعد از دومین تجربه عضویت در صبای قم با دریافت رضایت‌نامه به همراه اسلامی راهی لیگ دسته اول و تیم بادران تهران شد.

3 بازیکن جدید در ترکیب صبای قم برای دور برگشت لیگ برتر

نماینده فوتبال قم به جای این بازیکنان تا کنون سه مهره جدید جذب کرده که شامل سه بازیکن مطرح لیگ برتر اما شاغل در فصل جاری دسته اول جام آزادگان یعنی امید نظامی‌پور بازیکن سابق گسترش‌فولاد تبریز، حنیف عمران‌زاده و محسن فروزان بازیکنان سابق استقلال تهران است.

این سه بازیکن که در فصل قبل رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور عضو گسترش‌فولاد تبریز و استقلال تهران بوده‌اند، در نیم‌فصل نخست مسابقات لیگ آزادگان امسال همگی در عضویت تیم خونه به خونه بابل بوده‌اند و با جدایی از این تیم به جمع شاگردان مرفاوی پیوسته‌اند.

بازگشت صبای قم برای جبران امتیازات از دست رفته

بعد از این تغییر و تحولات نوبت به نخستین بازی صبای قم در دور برگشت مسابقات شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور رسید است و صبا امیدوار به جبران امتیازاتی که به سادگی در مقابل حریفان از دست داده، برابر آنها به دنبال بازگشت به جمع بالای جدولی‌های لیگ برتر است.

اکنون دو تیمی که در جدول رد‌ه‌بندی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور تنها چهار پله نسبت به یکدیگر فاصله دارند ولی فاصله امتیازات آنها هفت امتیاز است، در شانزدهمین هفته بازی‌های جام خلیج‌فارس دیدار افتتاحیه دور برگشت را برگزار می‌کنند.

جدال تفکرات سرمربیان سابقه‌دار صبا در جنوب ایران

در واقع تیم‌های صبای قم و صنعت‌نفت آبادان در روز نخست دیدارهای هفته آغازین از دور برگشت جام شانزدهم باید در ورزشگاهی که قطعا پر از جمعیت خواهد شد در مقابل یکدیگر قرار بگیرند، جایی که جدال تفکرات عبدالصمد مرفاوی با فیروز کریمی سرمربی اسبق صبای قم نیز محسوب می‌شود.

فیروز کریمی در هشتمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور یعنی همان فصلی که صباباتری به صبای قم تغییر نام داد هدایت صبا را بر عهده گرفت و با صبا در رتبه ششم لیگ برتر ایستاد و صمد مرفاوی نیز چهارمین تجربه مربیگری خود در صبا را سپری می‌کند.

فاصله 7 امتیازی صبای قم و صنعت‌نفت آبادان

اکنون در جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال باشگا‌ه‌های کشور فاصله امتیازات نماینده قم با آبادان هفت امتیاز است، به طوری که صبا با کسب 9 امتیاز از 15 بازی در مکان پانزدهم جدول جای گرفته ولی صنعت‌نفت با 16 امتیاز رتبه یازدهم را در اختیار دارد.

بعد از اینکه صبای قم در نخستین بازی فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در دیدار خانگی خود برابر صنعت‌نفت آبادان با تساوی بدون گل متوقف شد، خیلی‌ها تصور می‌کردند که امسال سال سخت صبا و سال موفقیت‌های صنعت‌نفت باشد.

صبا در آن مسابقه به شکلی بازی کرد که نتیجه تساوی را برای شروع کار خود در شانزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور یک نتیجه تقریبا متعادل می‌دانست اما صنعت‌نفت آبادان با خوشحالی از کسب یک امتیاز از قم رفت تا سرمربی وقت این تیم یعنی نادر دست‌نشان، متوقف کردن صبا را معادل کسب سه امتیاز بداند.

تساوی بدون گل صبا و صنعت‌نفت در قم

بعد از آن صبای قم پنج هفته دیگر به روند نبردن‌های خود ادامه داد و تا پایان هفته ششم تنها پنج امتیاز داشت اما صنعت‌نفت آبادان زودتر از صبای قم به نخستین پیروزی خود در لیگ شانزدهم دست یافت و مقطعی از لیگ بین تیم‌های بالانشین جدول بود اما اکنون وضعیت کاملا متفاوت است.

اکنون صبای قم یکی از دو تیم انتهای جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور است و صنعت‌نفت آبادان نیز چند رتبه بالاتر از صبا در جدول قرار دارد و هر دو تیم از جمله تیم‌هایی هستند که در ادامه فصل جاری لیگ برتر خط سقوط به دسته پائین‌تر آنها را تهدید می‌کند.

رویارویی نفت و صبا در نخستین بازی دور برگشت

حالا نوبت به رویارویی مجدد زردپوشان آبادان با شاگردان مرفاوی رسیده و طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ فدراسیون فوتبال، تیم‌های صبای قم و صنعت‌نفت آبادان بعد از اینکه در نخستین بازی فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور به تساوی رسیدند این‌بار در آبادان با یکدیگر روبه‌رو می‌شوند.

شاگردان عبدالصمد مرفاوی در این مسابقه قرار است هشتمین بازی خارج از خانه خود را انجام بدهند، دیداری که از ساعت 15 عصر بیست و دومین روز دی‌ماه در ورزشگاه تختی آبادان میهمان تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان خواهند بود تا با کسب برتری در این دیدار از شرایط نامساعد انتهای جدول خارج شوند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار