مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی
در مورد کودهای غیرتکلیفی 11 نوع کود غیر یارانه ای از طریق شبکه توزیع شرکت خدمات حمایتی در اختیار بهره برداران قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۳۵۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹ 17 May 2015

در سال 93 مقدار 52 هزار تن کود شامل 40 هزارتن کود ازته، 10 هزارتن کود فسفاته و 2 هزارتن کود پتاسه از طریق کارگزاران شرکت خدمات حمایتی در اختیار بهره برداران استان قرار گرفته است.

شایان ذکراست همچنین درسال 94 مقدار 15هزارتن انواع کودشیمیایی بین کشاورزان استان توزیع شده است

عضو هیئت مدیره  و مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در حاشیه بازدید از استان آذربایجان شرقی، طی جلسه ای با مهندس کریم مهری رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به بررسی مسائل مربوط به تامین و توزیع نهاده های کشاورزی از جمله کود شیمیایی پرداخت.

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز ،  مهندس علیرضا ولی در این دیدار با بیان اینکه برنامه تامین و تدارک کود امسال بسیار متنوع و متفاوت از سنوات گذشته بوده است افزود: در سالجاری 7 /4 میلیون تن انواع کودهای آلی، زیستی و شیمیایی شامل هفت گروه کودی مشتمل بر 22 نوع کود شیمیایی به منظور پاسخگویی به نیاز کشاورزان تامین و توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه ذخیره سازی بسیار مناسبی به ویژه در زمینه کودهای وارداتی از سوی شرکت انجام یافته است افزود: در مورد کودهای غیرتکلیفی 11 نوع کود غیر یارانه ای از طریق شبکه توزیع شرکت خدمات حمایتی در اختیار بهره برداران قرار خواهد گرفت.

 مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی  با بیان اینکه این شرکت با برنامه ریزی لازم به استقبال کشت های بهاره رفته است ادامه داد: هر چند متاسفانه برخی شرکت های پتروشیمی در فروردین ماه سال جاری محدودیت هایی در تحویل کود اوره اعمال کردند اما به دلیل ذخیره استراتژیک در انبارهای شرکت و مدیریت مناسب ، مشکلی در این زمینه پیش نیامد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان نیزدر این دیدار با تاکید براهمیت مصرف بهینه نهاده های کشاورزی اعلام نمود: با تشکیل کارگاه های آموزشی و ترویجی در شهرستان های استان، برای کشاورزان و بهره برداران بخش، برضرورت مصرف بهینه کودشیمیایی جهت ارتقاء کمی و کیفی محصولات تولیدی دراین کارگاه ها تاکید شد.

مهندس کریم مهری یادآوری نمود: با برنامه ریزی مناسب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان و معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان، کود مورد نیاز کشت های بهاره استان به موقع و به میزان کافی تامین و در اختیار کشاورزان و بهره برداران قرار گرفته است که این روند تداوم خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :