کنگره بین المللی سلولهای بنیادی و پزشکی بازشناختی با حضوربیش از ۸۰۰ پزشک و متخصص سلولهای بنیادی از داخل و خارج کشور در مشهد برگزار می شود.
کد خبر: ۳۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۴ 18 May 2015
دبیر علمی کنگره بین المللی سلولهای بنیادی و پزشکی بازشناختی در نشست خبری با بیان اینکه کنگره بین المللی سلولهای بنیادی و پزشکی بازشناختی کنگره بین المللی سلولهای بنیادی و پزشکی بازشناختی سی ام اردیبهشت ماه سال جاری در مشهد برگزار می شود، گفت: تعداد ۳۵۴ مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که از این میان تعداد ۲۸۰ مقاله پذیرفته شده است.

مریم مقدم متین افزود: این کنگره در روز۳۰ اردیبهشت و به مدت سه روز در تالار همایش های دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار برگزار و در این مراسم ۵۰ استاد متخصص در علم سلولهای بنیادی از داخل و خارج کشور سخنرانی می کنند.

وی کاربرد سلولهای بنیادی در درمان بیماریهای مختلف نظیر ام. اس، ضایعات قلبی، سکته قلبی و سکته مغزی، بیماریهای کلیوی و بیماری های پوستی را مهم ترین محور مباحث این کنگره عنوان کرد.

وی افزود: با حضور اساتید این حوزه و در طول مدت زمان برگزاری این کنگره کاربرد سلولهای بنیادی در ایران، تجاری سازی دستاورد های طرح های تحقیقاتی سلولهای بنیادی در ایران و مقررات و چارچوب اخلاق پزشکی سلول درمانی در قالب برپایی سه میزگرد و هشت کارگاه آموزشی مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

دبیر علمی کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی عنوان کرد: در این همایش ۴۱ سخنران دعوت شده که تعداد ۹ نفر از برگزیدگان مقالات نیز در این همایش سخنرانی خواهند داشت.

مقدم متین با اشاره به اینکه ۳ میزگرد چالشی در کنار این سخنرانی ها برگزار خواهد شد افزود: موضوع این میزگردها کاربرد سلول های بنیادی در ایران و نیز تجاری سازی دستاوردهای تحقیقات سلولی ملکولی در ایران است.

ایجاد بانک اطلاعاتی از دانشمندان سلول های بنیادی

در ادامه این نشست معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی نیز از ایجاد بانک اطلاعاتی در زمینه سلولهای بنیادی با حضور دانشمندان ایرانی مقیم خارج کشور خبر داد.

حمید رضا بیدخوری گفت: ۴۱ نفر از دانشمندان داخلی و خارج از ایران که در زمینه سلول های بنیادی کار کرده اند در این همایش سخنرانی خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه ارتباط گرفتن با تیم های تحقیقاتی سلول های بنیادی کل کشور از ویژگیهای ممتاز این کنگره است ادامه داد: از دانشگاه های مادر وزارت علوم در این زمینه دعوت کرده ایم و گسترش مکانی افراد شرکت کننده بسیار زیاد است.

بیدخوری بیان کرد: این کنگره با همکاری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی و دانشگاه فردوسی مشهد و نیز پژوهشگاه رویان مرکز تحقیقات علوم سلولی برگزار می شود و این همایش از طریق برقراری حلقه های ارتباطی میان تخصص های مختلف توسعه و کاربرد سلول های بنیادی در زمینه پزشکی باز ساختی را افزایش خواهد داد.

معاون پژوهش و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی ادامه داد: یکی از اهداف ما ارتباط با دانشمندان ایرانی خارج از کشور می باشد که در حوزه سلول های بنیادی کار می کنند.

وی افزود: با همکاری استانداری خراسان رضوی در حال ایجاد یک بانک اطلاعاتی ازدانشمندان ایرانی هستیم که در خارج از ایران در زمینه بیوتکنولوژی، نانو تکنولوژی و سلول های بنیادی کار می کنند.

بیدخوری گفت: هدف از برقراری این ارتباط کمرنگ کردن تحریم ها در مباحث علمی است که می توانیم از این طریق این دانشمندان با مراکز علمی دنیا ارتباط برقرار کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار