کرمانشاه- نمایش«دقایقی با رضا» به کارگردانی سعید نوروزی از کرمانشاه به بخش نهایی جشنواره تئاتر لاله های سرخ استان های زاگرس نشین راه یافت.
کد خبر: ۳۶۶۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴ 25 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از مهر، نمایش «دقایقی با رضا» به کارگردانی «سعید نوروزی»   از کرمانشاه به بخش نهایی جشنواره تئاتر لاله های سرخ استان های زاگرس نشین راه یافت.

نمایش دقایقی با رضا، حال مشتاقانی را روایت می کنند، که آرزوی زیارت علی بن موسی الرضا (ع) را در سر دارند.

این داستان در ١٤ اپیزود به روی صحنه می رود که هر اپیزود بیانگر خواسته و درخواست یک زائر از امام رضا(ع) است و به دلیل تضادی که در خواسته ها وجود دارد، دو به دو داستان ها با یکدیگر مرتبط می شوند.

سعید نوروزی، کارگردان این نمایش گفت:  بیست و دومین جشنواره تئاتر لاله های سرخ استان های زاگرس نشین با آثاری از هنرمندان ۱۲ استان کشور از ۱۸ تا ۲۱ بهمن ماه به میزبانی اندیمشک برگزار می شود و هنرمندان استان کرمانشاه نیز با نمایش «دقایقی با رضا» در این جشنواره حضور دارند.

وی افزود: از بین ۹۹ اثر ارسالی در حوزه آثار صحنه ای و خیابانی ۴ اثر خیابانی و  ۱۲ اثر صحنه ای به بخش نهایی این جشنواره راه یافته است که نمایش دقایقی با رضا از کرمانشاه نیز در بین این آثار به چشم می خورد.

این کارگردان کرمانشاهی تصریح کرد: این نمایش پیش از این به عنوان برگزیده جشنواره ملی تئاتر رضوی معرفی شده و جوایز زیادی را به خود اختصاص داد.

وی در خصوص سایر عوامل این نمایش گفت: دراماتورژ، طراح و کارگردان این نمایش سعید نوروزی است و تهیه کنندگی و مدیریت تولید آن را شبنم مبارکی به عهده دارد و توسط گروه تئاتر کلهر کرمانشاه تولید شده است.

این کارگردان کرمانشاهی از تغییراتی در شیوه ی اجرای این نمایش نسبت به جشنواره رضوی خبر داد و گفت: ۲ نفر از بازیگران این نمایش در اجرای عمومی تغییر کردند و مدت زمان اجرا  نیز ۱۰ دقیقه کمتر شده است.

وی زمان اجرای این نمایش را ۷۰ دقیقه اعلام کرد و گفت: طراحی میزانسن این نمایش بر أساس طراحی صحنه ی آن بنیان نهاده شده و این اثر با بستری رئالیستی (واقع گرایانه) از شیوه های مینی مالیستی (کمینه گرا) و سمبولیسم (نماد گرایانه) در پیشبرد اهداف خود سود می برد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار