اخبار پلیس/
انهدام ۲ باند سرقت در کرمانشاه و کنگاور و دستگیری قاتل فراری در روانسر سرفصل اخبار پلیس در استان کرمانشاه است.
کد خبر: ۳۶۶۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸ 25 January 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام باند سارقان قاپ زن و کشف ۷۴۴ مورد سرقت خبر داد و گفت: سه متهم در این زمینه دستگیر شده اند.

سردار "منوچهر امان اللهی" اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت به روش قاپ زنی در شهر کرمانشاه، با توجه به حساسیت موضوع تیمی مجرب از کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات لازم در جهت شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت ها را در دستور کار خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: با انجام تحقیقات میدانی و شبانه روزی، در نهایت مشخص شد که یکی از سارقان سابقه دار و حرفه ای در انجام این سرقت ها نقش داشته، لذا پس از شناسایی مخفیگاه وی، طی هماهنگی با مقام قضائی، متهم در یک عملیات ضربتی دستگیر و جهت انجام تحقیقات به پایگاه آگاهی شمال کرمانشاه منتقل شد.

**انهدام باند سارقان با ۷۴ مورد سرقت در کرمانشاه

این مقام ارشد انتظامی استان ادامه داد: در بازجویی های فنی و علمی از متهم، وی به انجام ۷۴ مورد قاپ زنی در  شهر کرمانشاه با استفاده از یک دستگاه موتور سیکلت و همدستی دو فرد دیگر اعتراف کرد.

سردار امان اللهی گفت: در این راستا تیم پی جوی پرونده اقدامات لازم و همه جانبه ای را جهت دستگیری آنان فراهم کردند و پس از شناسایی منزل و مخفیگاه سایر متهمان این پرونده، طی چند عملیات منسجم و ضربتی در چند نقطه از شهر کرمانشاه، افراد موردنظر دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه آنان یک دستگاه موتور سیکلت و بخشی از اموال مسروقه کشف شد.

وی در خصوص شیوه و شگرد سارقان در انجام سرقت ها، خاطرنشان کرد: متهمان با یک دستگاه موتور سیکلت در نقاط مختلف شهر، سوژه مورد نظر را شناسایی و در فرصتی مناسب کیف و یا گوشی تلفن همراه مالباختگان را سرقت می کردند.

سردار امان اللهی بیان داشت: با راهنمایی متهمان محل های سرقت بازسازی و مالباختگان شناسایی شدند، همچنین متهمان این پرونده در راستای اجرای دستور مقام قضائی، با صدور قرار مناسب روانه زندان مرکزی کرمانشاه شدند.

**دستگیری قاتل فراری توسط پلیس روانسر

فرمانده انتظامی شهرستان روانسر از دستگیری قاتل فراری در کمتر از ۲۴ ساعت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "عزیز الهیاری " در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر مجروحیت فردی با اسلحه در دامنه کوه قلیجان، بلافاصله عوامل پاسگاه نهرابی و عوامل گشت ستادی جهت بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

وی بیان داشت: پس از حضور در محل مشخص شد مقتول پیش از رسیدن ماموران و اورژانس در اثر شدت خونریزی و جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

سرهنگ الهیاری تصریح کرد: با بررسی های به عمل آمده از صحنه جرم و همراهان مقتول که جهت شکار حیوانات وحشی به منطقه رفته بودند مشخص شد که وی توسط سلاح گرم و با شلیک گلوله و اصابت از ناحیه سر فوت کرده است.

این مقام انتظامی گفت: همراهان مقتول در ابتدا از نحوه اصابت گلوله به مقتول اظهار بی اطلاعی کردند و آن را خود زنی به علت سهل انگاری بیان داشتند، لذا با تحقیقات فنی و استفاده از شگردهای پلیسی مشخص شد که نفر دیگری همراه آنان بوده و جهت شکار حیوانات وحشی، تیراندازی کرده اما گلوله به مقتول اصابت کرده است.

سرهنگ الهیاری ادامه داد: با مشخص شدن هویت ضارب و گفت و گو با خانواده وی و بزرگان منطقه، ظرف مدت کمتر از ۲۴ ساعت از وقوع حادثه، مخفیگاه قاتل شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه متهم جهت تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذیصلاح شده است، خاطر نشان کرد: همکاری و همراهی شهروندان با پلیس در به دست آمدن موفقیت در ماموریت های مختلف بسیار تاثیرگذار بوده و بدون شک بخش مهمی از توفیقات پلیس مرهون همکاری مردم است.

*؟عامل برداشت غیر مجاز از حساب شهروند هرسینی دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان هرسین از دستگیری عامل برداشت غیر مجاز از حساب یکی از شهروندان خبر داد.

سرهنگ "همتعلی شکری" در این باره گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان هرسینی مبنی بر اینکه چند روز قبل حین مسافرت به تهران در بین راه به یکی از مسافران جهت خریداری شارژ تلفن همراه، کارت بانکی خود را تحویل داده اما وی با سوءاستفاده از اعتمادم اقدام به برداشت غیر مجاز از حسابم کرده است، موضوع در دست بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد که مبلغ ۱۷ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب شاکی توسط فردی ناشناس برداشت شده است.

این مقام انتظامی در ادامه اظهار داشت: با اخذ گردش حساب شاکی از بانک مشخص شد که وجه برداشت شده از شاکی به حساب خانمی به هویت معلوم اهل و ساکن شهرستان هرسین واریز شده است، لذا شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ شکری خاطر نشان کرد: طی هماهنگی با مقام قضائی متهم دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفت که وی در ابتدا منکر هرگونه برداشت غیرمجاز شد اما با کامل شدن روند تحقیقات و مشاهده ادله و مستندات موجود، به بزه انتسابی اعتراف و اذعان کرد که با سوء استفاده از اعتماد مالباخته اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب وی کرده است.

سرهنگ شکری در پایان با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست که در صورت استفاده از کارت بانکی از نوشتن رمز بر روی کارت خودداری کنند، همچنین نسبت به فعال سازی سامانه پیامکی حساب اقدام نمایند تا عملیات بانکی خود را به موقع دریافت کنند.

**محموله سیگار قاچاق در کرمانشاه توقیف شد

رئیس پلیس آگاهی استان از کشف ۳۵۵ هزار نخ سیگار قاچاق به ارزش ۶۵۰ میلیون ریال و دستگیری دو متهم در این زمینه خبر داد.

سرهنگ "محمدرضا امیری" در تشریح این خبر بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه یک باند فعال در امر قاچاق کالا در سطح کلان در یکی از استانهای غربی کشور اخیراً اقدام به خریداری یک محموله سیگار قاچاق از افراد عراقی کرده و با استفاده از خودروهای پوششی تیزرو با عبور از معابر اقدام به انتقال آن به استان کرمانشاه کرده است  تا در فرصت مناسب با عبور از معابر فرعی استان کرمانشاه به استان های مرکزی کشور انتقال دهند، برهمین اساس پس از بررسی صحت و سقم خبر، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس قرار گرفت.   وی در ادامه بیان داشت: با انجام اقدامات اطلاعاتی مسیر تردد و نوع خودروهای حامل کالای قاچاق مشخص شد و تیم های عملیاتی اداره مبارزه با قاچاق این پلیس به موقعیت ورودی غربی کرمانشاه اعزام شدند و منطقه را به صورت نامحسوس تحت کنترل قرار دادند.

این مقام انتظامی افزود: در نهایت دو دستگاه خودروی سواری حامل کالای قاچاق که قبلاً با اقدامات تعقیب و مراقبتی شناسایی شده بود، رؤیت شد که با سرعتی حادثه ساز اقدام در حرکت بود، لذا با تعقیب و گریز و برپایی تور ایست و بازرسی نسبت به متوقف کردن خودروهای حامل کالای قاچاق و دستگیری متهمان اقدام شد.

 سرهنگ امیری گفت: خودروی حامل کالای قاچاق جهت بررسی به پلیس آگاهی منتقل شد و پس از بازرسی از آن مشخص گردید که حامل ۳۵۵ هزار نخ سیگار قاچاق به ارزش ۶۵۰ میلیون ریال بوده، که در این راستا پرونده ای تشکیل و در حال رسیدگی است.

**باند سارقان ادوات کشاورزی در کنگاور دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور از انهدام باند سارقان ادوات کشاورزی و کشف اموال مسروقه در این زمینه خبر داد.

سرهنگ "حسین براری " در تشریح این خبر افزود: در پی وقوع سرقت ادوات کشاورزی در سطح حوزه استحفاظی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران اقدامات فنی و طرح های اطلاعاتی خود را در راستای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز کردند.

وی گفت: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فنی و اطلاعاتی گسترده و با همکاری دیگر عوامل این انتظامی متوجه شدند که سه نفر سارق قصد سرقت از ادوات کشاورزی در زمین های زراعتی روستا های توابع شهرستان را دارند.

فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور ادامه داد: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی بدون درنگ وارد عمل شده و دو نفر سارق را حین سرقت دستگیر کردند که در بازرسی از منزل یکی از سارقان بخش قابل توجهی از اموال مسروقه کشف و ضبط شد.

سرهنگ براری با بیان اینکه نفر سوم این باند تحت تعقیب است، افزود: سارقان دستگیر شده سابقه دار و حدوداً ۳۸ ساله هسند که در بازجویی های تخصصی و فنی ماموران پلیس آگاهی به ۱۵ مورد سرقت ادوات کشاورزی، تجهیزات انتقال برق و وسایل چاه آب، اعتراف کردند و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی خاطرنشان ساخت: با تلاش ماموران تاکنون ۱۲ نفر مالباخته شناسایی شده است و کماکان تلاش برای شناسایی دیگر مالباختگان از شهرستان کنگاور و  سایر شهرستان های همجوار نیز ادامه دارد.

**عاملان تیراندازی در کرمانشاه دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری دو نفر عامل نزاع و تیراندازی در شهر کرمانشاه، توسط پلیس این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "رضا شیرزادی" بیان داشت: در پی اعلام به مرکز فوریت های پلیسی۱۱۰ مبنی بر یک مورد تیراندازی واقع در شهرک پردیس، با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع اکیپی ویژه از عوامل گشت کلانتری ۲۶ آزادگان و اکیپی از پلیس های تخصصی جهت بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

وی افزود: به محض حضور پلیس در محل یکی از شهروندان به ماموران مراجعه و اظهار کرده است که در منزل در حال استراحت بوده که یکی از اقوامش به دلیل اختلافات خانوادگی با یک عدد اسلحه شکاری به درب منزل وی مراجعه و با شلیک گلوله ضمن مجروح کردن وی، سریعاً از محل متواری شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با اقدامات اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی، اکیپ گشت کلانتری ۲۶ آزادگان در کمتر از چهار ساعت موفق شدند هر دو عامل تیر اندازی را شناسایی و طی یک عملیات ضربتی در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ شیرزادی با اشاره به اینکه، در این زمینه پرونده ای تشکیل و متهمان نیز جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، بیان داشت: رسالت ناجا پیشگیری از جرم و برقراری نظم و امنیت پایدار است که در این راستا پلیس این شهرستان با تمام توان با هر گونه هنجار شکنی و نا امنی در سطح شهر برخورد قاطع می کند.

**توقیف خودروهای فاقد اصالت در شهرستان پاوه

فرمانده انتظامی شهرستان پاوه از اجرای طرح توقیف خودروهای فاقد اصالت حامل کالای قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حمیدرضا ملکی" گفت: با توجه به مرزی بودن شهرستان پاوه و قاچاق خیز بودن آن، طرح توقیف خودروهای فاقد اصالت که در امر نقل و انتقال کالای قاچاق فعالیت دارند در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح در راستای مصوبه شورای تأمین شهرستان در زمینه توقیف خودروهای موسوم به ۳ اف و ۲ اف مورد استفاده حمل کالای قاچاق، مبنی بر نبود معاینه فنی، نداشتن پلاک و سند، پلاک مخدوش و... صورت گرفت.

این مقام انتظامی خاطرنشان ساخت: در این خصوص تعداد ۲۵ دستگاه خودروی تویوتا ۳ اف و ۲ اف و یک دستگاه سواری سمند پس از توقیف روانه پارکینگ انتظامی شد.

سرهنگ ملکی تاکید کرد که این خودروها به مدت سه ماه توقیف هستند و در راستای ایجاد امنیت پایدار این طرح استمرار خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار