تامین امنیت نیاز و خواسته اصلی شهروندان به ویژه در محله‌های قدیمی استان است و رئیس پلیس پیشگیری انتظامی استان مدعی است که سال گذشته 5 طرح پاکسازی عمومی با همکاری پلیس‌های تخصصی در استان اجرا شده که امنیت را در محله‌های قدیمی برقرار کرده است.
کد خبر: ۳۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۴ 19 May 2015
به گزارش تابناک یزد، تامین امنیت نیاز و خواسته اصلی شهروندان به ویژه در محله‌های قدیمی استان است و رئیس پلیس پیشگیری انتظامی استان مدعی است که سال گذشته 5 طرح پاکسازی عمومی با همکاری پلیس‌های تخصصی در استان اجرا شده که امنیت را در محله‌های قدیمی برقرار کرده است.

برخورد با پاتوق‌های محله‌های قدیمی
یکی از ساکنان محله‌های قدیمی یزد می‌گوید: مخروبه‌های بافت قدیم به پاتوق افراد معتاد تبدیل شده و امنیت را از محله گرفته است.
حمید سلیمانی با بیان اینکه تردد این افراد ناشناس، به افزایش سرقت و جرایم اجتماعی در محله‌های قدیمی شهر منجر شده است، حضور پلیس و اجرای طرح‌های ضربتی را برای برخورد با این افراد ضروری می‌داند.
این شهروند می‌گوید: توزیع و مصرف مواد مخدر در محله‌هایی که حضور پلیس کمرنگ‌تر است، بیشتر دیده می‌شود.
یکی دیگر از شهروندان یزدی نیز با اشاره به گردشگرپذیر بودن برخی از محله‌های قدیمی شهر، وجود برخی از مناظر نازیبا و مصرف مواد مخدر در گوشه و کنار بافت را زیبنده این شهر توریست‌پذیر نمی‌داند.
زهرا مشایخی با بیان اینکه محله‌های قدیمی شهر، نیاز بیشتری به تامین امنیت دارند، یکی از شاخص‌های افزایش امنیت را حضور پررنگ تر پلیس و برخورد با مجرمان عنوان می‌کند.

اجرای 840 طرح انتظامی در استان
رئیس پلیس پیشگیری انتظامی استان با اشاره به طرح‌های مختلفی که برای برقراری امنیت در محله‌های قدیمی اجرا می‌شود، می‌گوید: سال گذشته 5 طرح پاکسازی عمومی با همکاری پلیس‌های تخصصی در استان اجرا شد.
سرهنگ «حسن سلطانی» می‌افزاید: در طول سال طرح‌هایی در قالب نظام جامع اجرایی برای کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و پلیس‌های تخصصی استان طراحی و ابلاغ و در نهایت اجرا می‌شود.وی ادامه می‌دهد: بر اساس نتایج این طرح‌ها در هر ماه، اقدامات پلیس برای کاهش جرایم خاص هر محله در قالب طرح‌های پاکسازی آغاز می‌شود.
این مسئول اضافه می‌کند: جرایم هر منطقه بر اساس گزارش‌های صحت‌دار ساکنان و نتایج گشت‌زنی پلیس در هر محله شناسایی و متناسب با آن، طرح برخورد اجرا می‌شود.
رئیس پلیس پیشگیری انتظامی استان می‌گوید: امسال نیز طرح‌های نظام جامع اجرایی برای هر شهرستان استان در حال تدوین است و به زودی ابلاغ می‌شود تا از سوی کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و پلیس‌های تخصصی اجرا شود.
به گفته سلطانی، سال گذشته 84 طرح در قالب نظام جامع اجرایی در هر شهرستان و در مجموع 840 طرح در استان اجرا شد که به کشفیات جرایم، سلاح‌های گرم و سرد، انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی، مشروبات الکلی، وسایل مسروقه و تجهیزات ماهواره‌ای منفجر شد.
وی با اشاره به افزایش کشفیات سرقت خودرو و موتوسیکلت در قالب طرح‌های جامع اجرایی در هر شهرستان، می‌گوید: این طرح‌ها محله به محله در شهرستان یزد انجام می‌شود.
این مسئول می‌افزاید: به این ترتیب نقاط جرم‌خیز و آلوده هر محله شهر شناسایی  و سپس با همکاری پلیس‌های تخصصی از جمله پلیس مواد مخدر، پلیس آگاهی، پلیس اطلاعات و غیره به شناسایی مجرمان و پاکسازی محله اقدام می‌شود.

اولویت‌بندی محله‌ها برای طرح پاکسازی
رئیس پلیس پیشگیری انتظامی استان می‌گوید: مردم در برخی مواقع تخلفات و جرایم را به پلیس اطلاع می‌دهند اما باید توجه داشت که برخی از محله‌ها در اولویت اجرای طرح‌های پاکسازی نیستند.
وی با تایید ایجاد پاتوق معتادان و توزیع کنندگان مواد مخدر در برخی از محله‌های شهر، می‌افزاید: برخورد با این پاتوق‌ها به عهده کلانتری‌های منطقه است که به صورت پاس آشکار و پنهان، پیاده، موتوری و خودرویی به فعالیت مشغولند.
به گفته این مسئول در مواقعی که برخورد کلانتری‌ها کافی نباشد، طرح پاکسازی با مشارکت تمام پلیس‌های تخصصی برای رفع نقطه آلوده در هر محله شهر اجرا می‌شود.
به ادعای سلطانی با اجرای طرح‌های مزبور، با توجه به پوششی که بر وقوع جرایم در استان صورت گرفته، محله‌های قدیمی به صورت کامل تحت پوشش پلیس بوده و امنیت در این محله‌ها برقرار است.
رئیس پلیس پیشگیری انتظامی استان می‌گوید: ممکن است هنوز نقاط آلوده در محله‌های قدیمی شهر وجود داشته باشد که تاکنون محل اجرای طرح پاکسازی نبوده اند، اما این موضوع نیز ناشی از ارائه نشدن گزارش از سوی مردم به پلیس بوده است.

لزوم مشارکت شهروندان
رئیس پلیس پیشگیری انتظامی استان از شهروندان می‌خواهد در مواردی که در محل زندگی خود شاهد  ایجاد ناامنی هستند، موضوع را با سامانه 110 به ماموران نیروی انتظامی اطلاع دهند و البته باید دقت کنند که پلیس، متولی رسیدگی به جرایم مستند و وقوع یافته است.
«حسن سلطانی» تاکید می‌کند: شهروندانی که با مزاحمت افراد معتاد و توزیع کننده مواد مخدر در محل زندگی خود مواجه هستند و این مزاحمت منجر به تردد افراد ناباب به محل زندگی آنها می‌شود، باید موارد را به نیروی انتظامی گزارش دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار