اخبار انتظامی:
کرمانشاه- جانشين فرمانده انتظامي استان از کشف محموله بزرگ سيگار قاچاق به ارزش يک ميليارد و 200 ميليون ريال در شهرستان جوانرود خبر داد.
کد خبر: ۳۶۷۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱ 26 January 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عليرضا مرزباني" در تشريح اين خبر گفت: در پي دريافت گزارشاتي مبني بر ورود يک محموله کالاي دخاني قاچاق از طريق مرزهاي غربي و تلاش براي انتقال محموله به استان‌هاي مرکزي کشور، پيگيري موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وي بيان داشت: با رصد اطلاعاتي و اقدامات کنترلي، محل دپوي کالاي قاچاق شناسايي شد و پس از اطمينان از صحت موضوع، طي هماهنگي با مقام قضائي، اکيپي از عوامل پليس آگاهي، پليس امنيت عمومي و يگان امداد به محل دپوي سيگارهاي قاچاق اعزام شدند.
اين مقام انتظامي ادامه داد: پس از بازرسي از انبار مورد نظر، 350 هزار نخ انواع سيگار و 13 هزار و 600 عدد فندک قاچاق مجموعاً به ارزش يک ميليارد و 200 ميليون ريال کشف و ضبط شد.
سرهنگ مرزباني با بيان اينکه يک نفر در اين زمينه دستگير شده است، گفت: متهم پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد. 
وي ضمن تقدير از همکاري و تعامل خوب شهروندان با پليس، گفت: نيروي انتظامي در راستاي حمايت از اقتصاد ملّي و توليدکنندگان داخلي با تمام توان با قاچاقچيان و سودجويان اقتصادي برخورد مي‌کند و تاکنون بيش از 30 باند بزرگ قاچاق کالا در استان کرمانشاه شناسايي و متلاشي شده است.

**کشف 10 تن برنج قاچاق در شهرستان کنگاور 
 فرمانده انتظامي شهرستان کنگاور از کشف 10 تن برنج قاچاق به ارزش 500 ميليون ريال در اين شهرستان خبر داد. 
سرهنگ "حسين براري"بيان داشت: در پي کسب خبري مبني بر انتقال محموله برنج قاچاق از شهرستان هاي مرزي استان کرمانشاه به سمت استان هاي مرکزي، بررسي موضوع در دستور کار مأموران انتظامي شهرستان کنگاور قرار گرفت.
وي افزود: مأموران ايست و بازرسي شهيد زنگنه با انجام اقدامات اطلاعاتي و تعقيب و مراقبت، يک دستگاه كاميون حامل محموله برنج خارجي به رانندگي فردي 34 ساله فاقد سابقه کيفري را شناسايي و در يک اقدام غافلگيرانه آن را متوقف کردند. 
اين مقام انتظامي ادامه داد: در بازرسي از اين خودرو ده تن برنج فاقد هرگونه مجوز گمرکي کشف شد که کارشناسان ارزش تقريبي محموله را 500 ميليون ريال برآورد کرده اند. 
سرهنگ براري با اشاره به توقيف يک دستگاه كاميون و دستگيري يک نفر در اين زمينه، خاطرنشان کرد: اقلام مکشوفه پس از صورتجلسه به همراه متهم دستگير شده و تشکيل پرونده تحويل مراجع ذي‌صلاح شد. 
فرمانده انتظامي شهرستان کنگاور هدف از برخورد با قاچاق کالا را افزايش کسب و کار، رونق توليد داخلي و احساس امنيت شغلي شهروندان ايراني و همچنين رضايتمندي مسئولان از پليس عنوان کرد و از شهروندان خواست: براي مقابله با اقدامات سودجويانه قاچاقچيان، کماکان همکاري لازم را با پليس داشته باشند.

**کاهش چشمگير پرونده هاي ارسالي به چرخه محاکم قضائي 
 فرمانده انتظامي شهرستان از مصالحه 80 درصدي پرونده‌هاي ارجاعي به واحدهاي مشاوره و مددکاري کلانتري هاي تابعه اين شهرستان خبر داد و گفت: با اين روند، شاهد کاهش چشمگير پرونده هاي ارسالي به چرخه محاکم قضائي هستيم. 
سرهنگ "رضا شيرزادي" بيان داشت: امروزه مشاوره و مددکاري در کلانتري ها توانسته است گام بسيار مهم و موثري در عرصه حل و فصل تعارضات بين زوجين و اختلافات خانوادگي بردارد و تا حدودي از افزايش آمار طلاق جلوگيري کند.
وي افزود: برابر آمارهاي بدست آمده عمده علل مراجعه به دواير مشاوره، مشکلات خانوادگي بوده است و در اين بين سهم قابل توجهي به تعارضات بين زوجين اختصاص دارد که با اقدامات مشاوره از آسيب هاي بعدي از جمله طلاق جلوگيري به عمل آمده است.
اين مقام انتظامي تصريح کرد: طي 10 ماه گذشته تعداد سه هزار و 904 پرونده با موضوعات مختلف به دايره مشاوره و مددکاري کلانتري هاي تابعه اين شهرستان توسط دايره قضائي ارجاع شده است که از اين تعداد، سه هزار 102 پرونده به مصالحه ختم شده و اين از مصالحه 80 درصدي پرونده هاي ارجاعي به اين دواير حکايت دارد، لذا با اين روند، شاهد کاهش چشمگير پرونده هاي ارسالي به چرخه محاکم قضائي هستيم.
فرمانده انتظامي شهرستان کرمانشاه در پايان ضمن دعوت از شهروندان به حضور در دوايره مشاوره و مددکاري کلانتري هاي تابعه و بهره مندي از خدمات مشاوره اي و رايگان اين دواير، بيان داشت: واحد هاي مشاوره کلانتري ها با بكارگيري كارشناسان مجرب و متخصص ضمن بهداشت رواني و ايجاد زمينه هاي رشد همه جانبه اعضاي خانواده، در مدارس و واحد هاي فرهنگي حضور فعال و پررنگي دارند.
سرهنگ شيرزادي خاطرنشان ساخت: مشاوران اين مراکز در جهت آموزش مهارت هاي زندگي و دانستني هاي انتظامي همسو با ساير ارگان هاي متولي امور فرهنگي، با تمام توان فعاليت دارند و واحد هاي مشاوره توانسته است در جهت پيشگيري و كاهش آسيب هاي اجتماعي خانواده ها و ارتقاي سطح بهداشت و سلامت رواني افراد بسيار موفق عمل كند.
**حفظ شأن مردم در ماموريت هاي انتظامي و عملياتي ضروري است 

 فرمانده انتظامي شهرستان اسلام آباد غرب بر رعايت حقوق شهروندي و حفظ شأن و منزلت اجتماعي مردم در ماموريت هاي انتظامي و عملياتي تاكيد و تصريح کرد: پليس جامعه محور براي پيشبرد اهداف خود نيازمند تعامل و همراهي مردم است. 
 سرهنگ "بهروز سرتيپ نيا" در جلسه قرارگاه مبارزه با سرقت که با حضور داديار شعبه چهارم دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان اسلام آبادغرب برگزار شد، گفت: رفع دغدغه هاي مردم در حوزه مبارزه با جرايم يک تکليف شرعي و قانوني بوده و مطالبه اصلي مردم در حوزه سرقت، كشف جرم و بازگرداندن اموال مسروقه به مالباختگان است. 
فرمانده انتظامي شهرستان اسلام آبادغرب در ادامه خاطرنشان کرد: مبارزه با مواد مخدر و سرقت که از خواسته‌هاي به حق مردم است به صورت ويژه در دستور کار نيروي انتظامي است و در اين راستا از هيچ تلاشي فروگذاري نمي شود.
سرهنگ سرتيپ نيا به هماهنگي و تعامل مطلوب پليس و دستگاه قضائي در اين شهرستان اشاره و تاكيد كرد: تمام تلاش خود را به كار گرفته ايم تا در اولين فرصت پس از كشف پرونده هاي سرقت، اموال مکشوفه به مردم تحويل داده شود. 
وي در ادامه اقدامات پيشگيرانه در زمينه وقوع جرايم به ويژه سرقت را امري مهم و ضروري خواند و اضافه كرد: در زمينه پيشگيري از سرقت و به منظور بهره مندي از ظرفيت هاي بالقوه اجتماعي، از همراهي و همكاري مردم و ساير دستگاه ها کمک گرفته ايم.
فرمانده انتظامي شهرستان اسلام آبادغرب بر رعايت حقوق شهروندي و حفظ شأن و منزلت اجتماعي مردم در ماموريت هاي انتظامي و عملياتي تاكيد و خاطرنشان كرد: پليس جامعه محور براي پيشبرد اهداف خود نيازمند تعامل و همراهي مردم است.
مردم صاحبان اصلي امنيت در جامعه هستند 
سرهنگ سرتيپ نيا در ادامه بر ارتقاي سطح آموزش کارکنان انتظامي به عنوان يکي از راهكارهاي كاهش وقوع سرقت و افزايش كشف تاكيد کرد و گفت: ‌آنچه كه نيروي انساني را در يك مجموعه به سرمايه تبديل مي کند و موجب حفظ اين سرمايه نيز مي‌شود، توجه به امر آموزش است. 
اين مقام انتظامي در پايان ضمن تشکر از حضور داديار شعبه چهارم دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان اسلام آبادغرب در جمع مديران انتظامي شهرستان بيان داشت: نيروي انتظامي و دستگاه قضائي مکمل يکديگر بوده و در اين شهرستان قضات خوب و دلسوزي هستند که همکاري و تعامل سازنده آنها با نيروي انتظامي باعث پيشرفت کارها شده است، لذا تمامي مديران و فرماندهان کلانتري ها و پاسگاه ها بايد به صورت مستمر با اين قضات تعامل داشته و در صدد رفع موانع و مشکلات قضائي مردم باشند. 
داديار شعبه چهارم دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان اسلام آبادغرب نيز در اين جلسه ضمن تشکر از اقدامات مناسب و شايسته نيروي انتظامي شهرستان در بحث برقراري امنيت، به ماده 102 قانون مجازات کيفري در برخورد با مسائل منافي عفت اشاره و بر لزوم اجراي آن تأکيد کرد.
"مسعود جليليان" در پايان خاطرنشان ساخت: مردم صاحبان اصلي امنيت در جامعه هستند و امنيت نيز به عنوان يك مقوله چندوجهي، متعلق به همه است كه حمايت و پشتيباني دستگاه ها و به ويژه دستگاه قضائي و مردم از نيروي انتظامي، موجب ارتقاي سطح امنيت در جامعه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار