نايب رئيس هيات روستايي و بازيهاي بومي و محلي خراسان جنوبی گفت: واحد درسی ورزش‌های بومی و محلی به رشته تربیت بدنی دانشگاه پیام نور بیرجند اضافه شد.
کد خبر: ۳۶۹۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ 30 January 2017
فاطمه احراری، اظهارکرد: با پیگیرهای انجام شده در دانشگاه پیام نور بیرجند واحد درسی بازی‌های بومی و محلی به مقطع کارشناسی این دانشگاه اضافه شد.
وی با اشاره به اینکه این امر برای اولین در استان در این دانشگاه انجام شده است افزود: این واحد درسی برای رشته تربیت بدنی در دو گرایش است.
استاد دانشگاه پیام نور بیان کرد: این سرفصل درسی در رشته تربیت بدنی جزء دروس بوده اما تا کنون ارائه نشده که این امر در حال حاضر توسط این دانشگاه اجرایی شده است.
احرای تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که ورزش سنتی به عنوان یکی از واحدهای درسی در تمام مقاطع کارشناسی در دانشگاه‌های استان قرار گیرد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ورزش‌های بومی و محلی ریشه در فرهنگ هر منطقه داشته و آمیخته با آداب و رسوم است باید برای قانومند شدن آن دست به کار شویم.
احراری یادآور شد: با توجه به اینکه برخی رشته‌های بومی و محلی که خاستگاه آن ایران بوده به دلیل عدم توجه به آن‌ها به نام برخی کشورها ثبت و جهانی شده باید برای شناسایی رشته‌های خاص ایران تلاش بیشتری انجام شود.
نايب رئيس هيات روستايي و بازيهاي بومي و محلي استان اضافه کرد: باید سعی کنیم رشته‌هایی که خاستگاه آن ایران است توسط متخصصین این امر کارشناسانی‌های لازم انجام و این رشته‌های به نام ایران ثبت شود.
وی یادآور شد: تمامی دانشگاه‌های استان باید واحد درسی بازی‌های بومی و محلی را جزء واحدهای درسی گنجانده تا بتوانیم ورزش‌های جدید را معرفی کنیم.
لازم به ذکر است فاطمه احراری، نایب رییس بانوان هیات بومی و محلی استان دارای مدرک مدرسی بازی‌های بومی و محلی از فدراسیون بوده به عنوان مدرس این رشته در دانشگاه پیام نور بیرجند معرفی شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار