مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم:
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم گفت: هم اکنون 2.6 برابر نیاز کشور سرب در استان تولید می شود که با توجه به موقعیت استان قم این مساله به صلاح نیست.
کد خبر: ۳۷۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱ 07 February 2017
به گزارش تابناک قم، امیر طیبی نژاد ظهر امروز در کارگروه تخصصی مخاطرات زیست محیطی که در تالار امام رضا(ع) ساختمان فرمانداری برگزار شد، با اشاره به فعالیت شهرک شکوهیه اظهار کرد: این شهرک صنعتی یکی از 10 شهرک صنعتی بزرگ کشور است.

وی ادامه داد: در چهار ناحیه استان قم هفت شهرک صنعتی داریم، اکنون هزار و 31 واحد صنعتی در شهرک شکوهیه فعالیت می‌کنند، میزان آب تامین شده برای این شهرک 135 لیتر در ثانیه است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم افزود: وسعت فضای سبز شهرک صنعتی شکوهیه 140 هکتار است، فضای سبز این شهرک به شیوه آبیاری قطره ای، آبیاری می‌شود و طول شبکه جمع آوری فاضلاب شهرک شکوهیه 68 کیلومتر است.

طیبی نژاد با اشاره به تولید سرب در استان قم اظهار کرد: هم اکنون 2.6 برابر نیاز کشور سرب در استان تولید می شود که با توجه به موقعیت استان قم این مساله به صلاح نیست، برای بحث ذوب فلزات رنگین پروانه‌هایی اخذ شده است و این مساله را به صورت ویژه در کارگروه پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: جانمایی شهرک گنجینه را در محور قم گرمسار اکنون در دستور کار داریم و مصوبه ایجاد این شهرک از سوی هیأت دولت اخذ شده است، پس از انجام مطالعات شهرک گنجینه و نیز گرفتن استعلامات کار اجرایی این شهرک را شروع خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم افزود: برای اینکه پساب شهرک صنعتی محمودآباد رها نشود باید تصفیه خانه ای در این شهرک احداث شود، اکنون در سایت البرز شاهد رهاسازی بخش عمده ای از پسماند صنعتی هستیم.

طیبی نژاد در پایان با اشاره به پساب شهرک‌های صنعتی استان قم خاطرنشان کرد: از خروجی پساب بسیاری از این شهرک‌ها برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود، اما در فصل پاییز و زمستان شاهد رهاسازی پسماند این شهرک‌ها به محیط هستیم که پیشنهاد بازنگری در خصوص این مساله را می‌دهم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار