کد خبر: ۳۷۴۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۵ 08 February 2017
به گزارش تابناک یزد،رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه گفت: امسال تاکنون بیش از 300 هزار نوبت رأس دام بر علیه انواع بیماری های دامی مشترک بین انسان و دام در این شهرستان مایه کوبی شده است.
فاتحی نیا  اظهارکرد: از این تعداد بیش از یکصد هزار رأس گوسفند و بز و بیش ازپنج هزار رأس گاو و گوساله علیه بیماری های مشترک بین انسان و دام از قبیل بروسلوز (تب مالت)، هاری و.. در این شهرستان واکسینه شدند.
وی افزود: امسال مایه کوبی بیش از 200 هزار رأس دام علیه سایر بیماری های دامی مانند آبله، تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و غیره انجام شده است.
فاتحی نیا ادامه داد: برنامه واکسیناسیون دام ها علیه انواع بیماری های دامی، به صورت مستمر در این شهرستان انجام می شود و گروه های مایه کوبی زیر نظارت این شبکه با هدف اجرای برنامه های سازمان دامپزشکی کشور در زمینه پیشگیری از بیماری ها و با هدف خدمت رسانی به دامداران روستایی در تمام ایام سال با حضور در روستاهای تابعه این شهرستان به انجام واکسیناسیون علیه انواع بیماری های دامی و مشترک می پردازند.
این مسئول اضافه کرد:شهرستان ابرکوه دارای 1200 واحد اپیدمیولوژیک دامی در حومه خود بوده و مجموعه دامپزشکی این شهرستان با تمام توان خود در حال خدمت رسانی به دامداران ساکن در این روستاها هستند.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه خاطرنشان کرد: اقدامات دامپزشکی در زمینه واکسیناسیون و مبارزه با بیماری ها مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی بوده و با پیشگیری از وقوع انواع بیماری های مخاطره آمیز، برای حفظ سرمایه دامی، ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و تأمین بهداشت عمومی جامعه بسیار موثر است.
شهرستان ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140کیلومتری جنوب غربی یزد واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار