کد خبر: ۳۷۵۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴ 11 February 2017
به گزارش تابناک یزد،آیین اختتامیه اولین جشنواره هویت کودکان اسلامی ایرانی که در استان یزد برگزار شد با معرفی گروه‌های برتر در سه حوزه دکلمه، آواها و نغمه‌های محلی و قصه گویی برگزار شد.

«سعیده بهادرزاده» در مراسم اختتامیه جشنواره هویت کودکان اسلامی ایرانی که به میزبانی استان یزد برگزار شد، اظهار کرد: مقوله فرهنگ، عامل سازنده هویت فردی و اجتماعی جامعه و منشا ساز و کارها و سرمایه های مادی و معنوی یک ملت در سیر تکامل تاریخی محسوب می شود و آموزش و پرورش نیز جایگاه تعلیم آموزه‌های دینی و آسمانی به کودکان است چراکه معلمان و مربیان با جان و روح و جسم دانش آموزان سر و کار دارند و این آموزش نیاز به بستری دارد که همان هویت ملی و تعلقات هر جامعه است .

وی افزود: در میان تمامی دوره‌های آموزشی، دوره پیش دبستانی جایگاه ویژه‌ای در شکل گیری هویت ایرانی اسلامی دارد که یکی از چشم اندازهای مهم این دوره نیز محسوب می‌شود و این تربیت اسلامی و عرق ملی میهنی در این دوره شکل گرفته می‌شود.

دبیراجرایی جشنواره هویت کودکان اسلامی ایرانی تصریح کرد: در همین راستا برنامه هایی در جهت هویت ایرانی اسلامی در دوره پیش دبستانی در سال تحصیلی 96-95 تدوین شد و آموزش‌هایی ویژه در سه سطح اولیاء ومربیان و نوآموزان آغاز گردید که ماحصل تلاش تمامی روسا معاونین و مدیران و مربیان در مراکز پیش دبستانی می‌باشد.

بهادرزاده هدف از برگزاری این جشنواره را توجه به اهمیت شکل گیری شخصیت و مبنای هویت فردی در سنین کودکی، آشنایی با قومیت ملی و قومی افراد، آشنایی نوآموزان با آداب و رسوم، مناسبت‌ها و نمادهای دینی و ملی و فرهنگ بومی استان به عنوان هویت ملی کودکان است .

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره که به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزارشده است در سه بخش «آواها و نغمه‌های بومی محلی» استان یزد ، «دکلمه» با موضوع ایران و «قصه‌گویی» با رویکرد بومی محلی برگزار شد .

این مقام مسئول گفت: از مهر ماه امسال کارگاه‌های آموزشی برگزار و هدایت‌هایی از طریق آموزش‌های مجازی و حضوری صورت گرفت ودر مرحله نهایی و استانی شاهد دریافت 150 اثر قصه گویی، 130 اثر آواها و نغمه‌ها و 55 اثر دکلمه به دبیرخانه ارسال شد و پس از داوری نتایج ذیل توسط هیات داوران اعلام شد.

دبیراجرایی جشنواره هویت کودکان اسلامی ایرانی خاطرنشان کرد: در مراسم اختتامیه این جشنواره رتبه اول منتخبین جشنواره قصه گویی زیر گنبد کبود به پیش دبستانی اندیشمندان کوشا از شهرستان تفت، رتبه دوم به پیش دبستانی بلخند از ناحیه یک یزد و رتبه سوم به پیش دبستانی مهتاب از شهرستان میبد اختصاص یافت.

وی ادامه داد: در بخش منتخبین حرفه‌ای جشنواره قصه‌گویی دو مرکز پیش دبستانی ریاحین از ناحیه یک یزد و سرای امید از شهرستان تفت اعلام شدند.

این مقام مسئول در مورد منتخبیت بخش جشنواره آواها و نغمه‌های بومی و محلی استان یزد تصریح کرد: رتبه اول به مراکز پیش دبستانی جواد الائمه از ناحیه دو یزد، سرای امید از تفت و نفیس از ناحیه دو یزد اختصاص یافته است.

بهادرزاده با بیان این که مرکز پیش دبستانی علم الهدی از ناحیه دو یزد موفق به کسب رتبه دوم اغین بخش جشنواره شده است،‌ اظهار کرد: رتبه سوم به سه مرکز پیش دبستانی سما از ناحیه دو، پدیده نوین از ناحیه یک و آموزگار از ناحیه یک یزد مشترکاً اختصاص یافت.

گفتنی است؛ رتبه اول تا سوم در بخش دکلمه خوانی با موضوع ایران، به ترتیب به پیش دبستانی سرای امید از تفت، آفتاب از ناحیه دو یزد و علم الهدی از ناحیه دو یزد اختصاص یافت .
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار