کد خبر: ۳۷۶۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱ 13 February 2017

به گزارش تابناک یزد،مدیر کل کمیته امداد استان یزد با اشاره به پوشش حمایتی این نهاد از 51 هزار مددجوی این استان، از کاهش افزون بر 14 درصدی مددجویان استان طی 9 ماهه نخست سال جاری خبر داد.

 «محسن علیزاده» با بیان این که خانواده‌های تحت پوشش این نهاد شامل زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های ایتام، سالمندان و از کار افتادگان هستند، افزود: هم‌اکنون 51 هزار مددجوی تحت حمایت در قالب 27 هزار و 71 خانوار از خدمات کمیته امداد استان یزد در بخش‌های مختلف حمایتی استفاده می‌کنند.

وی افزود: ارائه خدمات مسکن و ساختمان، فرهنگی و آموزش، کمک هزینه تامین جهیزیه و هزینه ازدواج، حقوقی و قضایی، بهداشتی و درمانی، بیمه تامین اجتماعی، تسهیلات کارگشایی،  اشتغال و خودکفایی از جمله فعالیت‌های این نهاد در حمایت از خانواده‌های تحت پوشش و اقشار نیازمند جامعه است.

علیزاده در ادامه یکی از فعالیت‌ها، خدمات و رویکردهای مهم این نهاد را توانمندسازی و ایجاد امنیت اجتماعی، معرفی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی به سازمان تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه برای آنها خواند.

وی با بیان این که در 9 ماهه نخست امسال بیش از 28 میلیارد و 71 میلیون ریال برای حق بیمه تامین اجتماعی چهار هزار و 438 نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح اشتغال تحت حمایت پرداخت شده است، گفت: این میزان حق بیمه پرداختی نسبت به مدت مشابه بیش از هشت درصد رشد داشته است.

علیزاده با بیان این که ارائه خدمات درمانی و بهداشتی از دیگر اقدامات کمیته امداد در حمایت از مددجویان تحت حمایت است، افزود: در 9 ماهه نخست سال جاری 22 میلیارد ریال برای ارائه خدمات درمانی به مددجویان تحت حمایت در زمینه‌های پرداخت فرانشیز دارو، فرانشیز بستری، نگهداری سالمندان، آزمایشگاه، رادیولوژی، تامین هزینه سفر و اقامت هزینه شده است که این میزان کمک در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 18 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی در خصوص برنامه امنیت تغذیه مددجویان نیز گفت: تعداد یک هزار و ۴۵۰ خانوار تحت پوشش، مشمول برنامه امنیت تغذیه قرار دارند و در مدت مذکور چهار میلیارد و 674 میلیون ریال خدمات تغذیه ای به این گروه ارائه شده است که در این بخش نیز شاهد رشد 29 درصدی هستیم.

مدیر کل کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه خدمات تغذیه‌ای کمیته امداد با هدف سالم‌سازی کودکان کمتر از شش سال با معرفی شبکه بهداشت به جامعه هدف ارائه می‌شود، بیان کرد: پس از تشخیص پزشکان مبنی بر برطرف شدن سوء تغذیه کودکان، ارائه خدمات در این بخش قطع می‌شود.

وی با اشاره به این که ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان، دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت از جمله اقدامات اصلی این نهاد است، گفت: هم‌اکنون با 10 درصد کاهش، حدود سه هزار و480 دانش‌آموز و با 27 درصد کاهش 896 دانشجو تحت حمایت، از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

به گفته‌ی وی، در 9 ماهه نخست سال‌جاری 9 میلیارد و 251 میلیون ریال برای ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان هزینه شده که این خدمات در سرفصل‌های پرورشی و تربیتی، مشاوره‌ای و آموزش مهارت‌های زندگی، تأمین هزینه دانش‌آموزان و دانشجویان بهره‌مند از امکانات خوابگاه، کانون‌های فرهنگی تربیتی و اردوهای زیارتی و سیاحتی بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان افزود: بهره‌مندی 20 هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای و کلاس‌های آموزش خانواده و بیش از 11 هزار و 514 دانش آموز و مددجو از برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و اردوهای زیارتی و سیاحتی از جمله اقدامات حوزه فرهنگی این نهاد طی 9 ماهه نخست سال جاری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد مددجویان شرکت‌کننده در برنامه‌های اردویی کمیته امداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 85 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی در بخش دیگری از گزارش خود با بیان این که پرداخت کمک هزینه ازدواج به نوعروسان تحت پوشش از اقدامات موثر کمیته امداد در حوزه حمایت و سلامت است، اظهار کرد: در 9 ماهه نخست سال جاری بیش از هشت میلیارد و 611 میلیون ریال در خصوص تامین کمک هزینه جهیزیه 350 نوعروس و تازه داماد تحت حمایت  پرداخت شده است.

علیزاده با اشاره به این که کمیته امداد قبل از ازدواج مددجویان، با برگزاری کلاس‌های آموزشی و ارائه مشاوره در جهت تحکیم بنیان خانواده‌ها تلاش می‌کند، تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی و مشاوره فردی و گروهی در زمینه حقوق و تکالیف متقابل زوج های جوان، اصول همسرداری و عوامل خوشبختی و کنترل خشم از جمله اقدامات موثر این نهاد در جهت تحکیم هر چه بیشتر بنیان خانواده‌های تحت حمایت قبل از ازدواج است.

وی با تاکید بر این که نیکوکاران می‌توانند با مشارکت در طرح کوثر، این نهاد را در تهیه جهیزیه نوعروسان یاری کنند، افزود: مردم استان می‌توانند با مشارکت در طرح‌های متنوع این نهاد که بر اساس نیاز مددجویان طراحی شده است نسبت به تحقق نیت‌های خداپسندانه خود اقدام کنند، طرح‌های اکرام ایتام، محسنین(حمایت از خانواده‌های نیازمند غیر یتیم)، صدقات، زکات، اطعام، کوثر(تامین جهیزیه)، شفاء(کمک به درمان مددجویان)، نذر قربانی، عقیقه از جمله این طرح‌هاست.

مدیر کل کمیته امداد استان یزد در ادامه با اشاره به خدمات بخش عمران و ساختمان به مددجویان تحت حمایت بیان کرد: ایجاد سرپناه و ساخت مسکن برای مددجویان از اولویت های کاری این نهاد در سال جاری است و در این راستا طی 9 ماهه ابتدای سال جاری تعداد 497 مورد خدمات عمرانی در زمینه‌های ساخت، بهسازی، حصارکشی، محوطه‌سازی، گازکشی و تعمیرات جزیی و کلی با هزینه‌ای افزون بر 26 میلیارد و 349 میلیون ریال انجام شد.

علیزاده در پایان پیش‌بینی کرد که تا پایان سال ۷۰۰ مورد ساخت مسکن مددجویی، تعمیر و ساخت فضای جانبی با اختصاص ۴۰ میلیارد ریال برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان یزد انجام شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار