استاندار یزد گفت: دستگاه‌ها با جذب اعتبارات برای استان در به پایان رساندن پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهوری اقدام جدی داشته باشند.
کد خبر: ۳۸۰۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۷ 19 February 2017
به گزارش تابناک یزد،سید محمد میرمحمدی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: باید طرح‌هایی که در اردیبهشت و خرداد تمام می‌شود نیز مشخص شود.
وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و تدوین شیوه‌نامه اداره آن افزود: اشکالاتی که در بندهای مختلف این ‌نامه بود با بررسی‌های کارشناسی اصلاح شده اما اگر نظری در این زمینه باشد استقبال می‌کنیم.
وی درباره تجربه حوادث بحران قطعی برق در استان خوزستان و پیشنهادهای مدیرعامل برق منطقه ای استان گفت: این شرکت برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی در یزد ، پیشنهادهای خود را ارائه داده و باید نسبت به خرید موتور برق و اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.
رئیس شورای برنامه ریزی استان با تاکید بر لزوم تقویت نیروی انسانی دستگاه ها برگزاری دوره‌های آموزشی خواستار شد و گفت: از فرمانداران و مدیران استانی درخواست شده که دو نفر از افراد مستعد و شایسته و دارای توانمندی را معرفی کنند تا شاهد رشد بالنده‌ای برای سرعت عمل و پیشرفت فعالیت‌ها در سیستم اداری باشیم.
میرمحمدی تصریح کرد : هیچ نیرویی نباید نیروی ناکارآمد تلقی شود و مدیریت مجموعه باید راه‌های کارآمدی را دنبال و نیرو‌ها را توانمند کند تا در سطوح مختلف از آن‌ها استفاده شود.
** اختصاص 73درصد بودجه در نظر گرفته شده سفر رئیس جمهوری برای سال 95
در این جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با ارائه گزارشی از مصوبات اعتبارات سفر رئیس جمهور به یزد گفت : در این سفر46 طرح و پروژه به مبلغ 970 میلیارد تومان برای اجرا در طول دو سال اختصاص یافته که تاکنون 73 درصد از اعتبارات سال 58 آن محقق شده است.
حمیدرضا نصیری‌زاده افزود: در این سفر از مجموع کل بودجه اختصاص یافته 750 میلیارد تومان تومان برای سال 95 و مابقی برای سال 96 اختصاص یافته بود که با توجه به تخصیص 533 میلیارد تومان آن تا امروز امیدواریم اعتبار امسال تا پایان سال به 100 درصد برسد.
وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری با دستگاه‌های استان و ابلاغ تخصیص اعتبارات پروژه‌ها به دستگاه‌ها گفت: زمان برآورد بهره‌برداری از پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهوری به چند بازه زمانی تقسیم شده که بخشی از آن باید حداکثر تا اردیبهشت و خرداد و پایان دولت به بهره‌برداری برسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در ادامه با بیان نامه سازمان تامین اجتماعی تعیین تکلیف بدهی دستگاه ها را خواستار شد و افزود: دستگاه‌های دولتی اگر تا 19 فروردین معوقات خود را پرداخت کنند علاوه بر بخشش جرائم و دیرکرد ، شورای برنامه ریزی برای تقسیط آن تلاش خواهد کرد.
نصیری‌زاده یادآور شد: میزان بدهی دستگاه های استان یزد به تامین اجتماعی چهار میلیارد تومان برآورد است که بیش از نصف آن مربوط به شهرداری هاست و امیدواریم در صورت موافقت تامین اجتماعی، 25 تا 30 درصد از این مبلغ کم شود.
به گزارش ایرنا ، در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد ، موضوعات اعتبارات سفر ریاست جمهوری و اجرای مصوبات، ارائه گزارش استفاده از ظرفیت‌های قانون بودجه در عملکرد سال گذشته و پیش‌بینی سال جاری در حوزه وزارت نیرو، بررسی اعتبارات و ظرفیت‌های قانونی بودجه راه و شهرسازی در سال گدشته و جاری و بررسی مصوبات کارگروه زیربنایی و شهرسازی استان و توزیع اعتبارات از سوی کمیته تخصیص مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین در این جلسه، شیوه‌نامه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری، توزیع اعتبارات بین دستگاه‌های استان از سوی کمیته تخصیص، تصویب 29 مورد از مصوبات کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی همچنین تثبیت کاربری کارخانه سلک‌باف با حداکثر آرای اعضاء جلسه به تصویب رسید.
هر یک از اعضای جلسه نیز به ارائه پیشنهادات و راهکارها پیرامون طرح‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان پرداختند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار