جمعی از استادان ، دانشجویان و کارکنان دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با دریافت کارت عضویت سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر آمادگی خود را برای ارائه خدمات رایگان به مردم در مواقع اضطراری و نیاز اعلام کردند.
کد خبر: ۳۸۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷ 23 May 2015
به گزارش واحد مرکزی خبر ،فرحناز رافع رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در حاشیه نشست مشترک با رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و اعطای کارت عضویت به 10 نفر از پیراپزشکان این دانشکده به صورت نمادین ترویج فرهنگ نوع دوستی و داوطلب بودن برای کمک رسانی به مردم را از برنامه های مهم این سازمان در سال 94 دانست و ابراز امیدواری کرد : با پیوستن هرچه بیشتر جامعه پزشکی به سازمان داوطلبان ، میزان خدمات به آسیب دیدگان در سوانح طبیعی و حوادث افزایش یابد.

وی تعداد داوطلبان بالای 29 سال جمعیت های هلال احمر و صلیب سرخ سراسر جهان را بالغ بر 20 میلیون نفر برشمرد و گفت : 12 درصد از این تعداد را داوطلبان ایرانی تشکیل داده اندکه این آمار نشان می دهد ایران در این خصوص مقام نخست را به خود اختصاص داده است .

رافع با بیان اینکه داوطلبان متخصص جمعیت هلال احمر در شرایط عادی به فعالیتهای بشردوستانه و بهداشتی و درمانی در مناطق محروم می پردازند به اعزام 10 هزار پزشک و پیراپزشک در قالب 2000 کاروان سلامت به استان هایی مانند خوزستان ، کهگیلویه و بویراحمد ، گلستان ، لرستان ، اصفهان و سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: بررسی ها نشان می دهد حدود 4 میلیون نفر از جمعیت کشور از خدمات حمایتی ، آموزشی ، درمانی و فعالیت بشردوستانه جمعیت هلال احمر بهره مند شدند. 

وی ابراز امیدواری کرد : با افزایش تعداد داوطلبان در سال 94 بیش از 8 میلیون نفر از جمعیت کشور از خدمات آنان بهره مند شوند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به علاقه مندی پزشکان و پیراپزشکان ایرانی مقیم خارج برای حضور در فعالیتهای بشردوستانه در کشور اشاره کرد و گفت : با فعال سازی خانه داوطلب ایرانیان خارج از کشور در سال 94 امکان استفاده از توان تخصصی این گروه از هموطنان برای کمک به مردم در مناطق محروم کشور و روستاها فراهم می شود .

وی افزود : در مرحله نخست تلاش می شود تا از پزشکان و پیراپزشکان ایرانی مقیم خارج بر اساس تخصص موردنیاز در بیمارستان نورافشار استفاده شود.

در این مراسم دکتر صفدری رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت : پیوستن استادان ، دانشجویان و کارکنان این دانشکده به سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گامی برای تشکیل کمپین های همراهان هلال است.

وی ابراز امیدواری کرد : مردم به خصوص در مناطق محروم و روستاهای کشور بتوانند از خدمات رایگان پیراپزشکان این دانشکده به خوبی استفاده کنند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار