کد خبر: ۳۸۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷ 23 May 2015
تابناک گیلان: می دانید چرا چند سال اخیر نمایشگاه کتاب و کتاب فروشی ها و کار نشر رونق نداشته است و بسیاری از نا شران  و کتاب فروشان کارشان را تعطیل کرده اند ؟

پاسخ به این سوال ریشه در یک نگرش از سال 86 دارد.از سال 1386 اولین کالایی که یارانه اش قطع شد  کتاب بود.
یکباره ناشری که کاغذ را بندی 7_8هزارتومان با یارانه دولتی می خرید مجبور شد همان کاغذ را بندی 25 تا 30هزاز تومان و پایات دولت دهم تا سقف 100هزار تومان بخرد!

ناشران کشور از سال های 89 کتاب هایشان در انبار ها مانده است . بسیاری از ناشران از سال 91با بالارفتن هزینه ها و خروج کتاب از سبد خانوارهای ایرانی به طور کامل ورشکست شدند و کتاب ها را پایین تر از قیمت هزینه شده تا سقف 75 درصد تخفیف روی جلد با چک های یک ساله فروختند و گاهی مانند کاغذ باطله کیلویی فروختند!

یک کتاب فروش گفت: برای خرید کتب مذهبی به فروشگاه یک انتشارات در قم مراجعه کردم  وقتی به دم درب انتشارات رسیدم دیدم نوشته ؛ ماست بندی! با خود فکر کردم محل انتشارات تغییر کرده است ، ناگهان مدیر انتشارات را داخل ماست بندی دیدم! وارد شدم و پرسیدم انتشارات را به کجا منتقل کردید ؟

پاسخ داد : می بینی ماست بندی اش کردم!!!
وقتی 700میلیارد دلار معلوم نیست کجا خرج شده و هزاران  میلیارد تومان ظرف چند سال اختلاس شود ، تورم بوجود میاید و  انتشارات  ماست بندی می شود تا دانایی ماست مالی شود!
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار