احمد شعباني‌فر، رکورددار شناي استقامت آب‌هاي آزاد جهان که از 27 بهمن حرکت اجتماعي- ورزشي خود را درزمینه «لغو کار کودک» شروع کرده، مي‌گويد، در مسير حرکتش به شيراز با ممانعت نيروهاي انتظامي مواجه شده است.
کد خبر: ۳۸۶۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸ 01 March 2017
او که قرار است رکورد سه‌گانه دووميداني، دوچرخه و شنا را با شعار «لغو کار کودک» از شمال تا جنوب طي کند، در گفت‌وگويي با «وقايع‌اتفاقيه» مي‌گويد: از 27 بهمن که شروع حرکتم را از بندرانزلي استارت زدم تا به امروز در طول مسير به مشکلي برنخوردم و به هر شهري که رسيدم با استقبال مسئولان شهري و همچنين نهادهاي مدني فعال در شهرستان‌هاي مختلف مواجه شدم؛ حتي در اصفهان، نشان شهروندي به من داده شده و استقبال خوبي از هيأت همراه ما صورت گرفت اما در دو روز گذشته، زماني که به شيراز رسيديم از ورودمان به شهر ممانعت به عمل آمد.
 
او درباره جزئيات برخوردهاي صورت‌گرفته در شيراز مي‌گويد: همين که به دروازه قرآن شيراز رسيديم، نيروهاي انتظامي مسير حرکت را بر ما بستند و اجازه ورود به این شهر را ندادند.
شعباني‌فرد در پاسخ به اين پرسش که دلايل ممانعت از ورود او به شيراز چه بوده است، مي‌گويد: با توجه به اينکه ما از وزارت ورزش و جوانان مجوز داريم از نظر ورزشي، هيچ مشکلي وجود نداشت اما به ما اعلام شد که با شعاري که انتخاب کرده‌ايم، يعني «لغو کار کودک» مشکل دارند و به‌همين‌دليل، اجازه ورود به شيراز را به ما ندادند.
 
احمد شعباني‌فرد، دانشجوي ورزشکار و رکورد‌دار جهان در آب‌هاي آزاد، صداي فرياد کودکان کار بازمانده از تحصيل شد. او با شعار «لغو کار کودک همين امروز» و با مطالبه بهداشت و تحصيل رايگان براي همه کودکان، تصميم دارد که طولاني‌ترين سه‌گانه جهان (ازخزرتا‌خليج‌فارس) را به ثبت برساند.
 
او درباره دلايل برخورد نيروهاي انتظامي در شيراز ادامه مي‌دهد: اين افراد به ما اعلام کردند که شعار «لغو کار کودک» مورد قبولشان نيست و به‌همين‌دليل از ورود ما به شيراز ممانعت کردند. درنتيجه اين برخورد، نيروي انتظامي هم مسير ورود ما را به شهر شيراز مسدود کرد و بدون اينکه وارد استان فارس شويم، از آن خارج شديم. شعباني‌فرد مي‌گويد: سؤال ما اين است که چه مسئله‌اي اتفاق افتاده که اين افراد با آن مخالفت داشته‌اند.
 
از هر زاويه‌اي  که نگاه کنيد، کار ما هيچ ايرادي ندارد. مشخص نيست افرادي که اين برخورد را داشته‌اند با چه مسئله‌اي مشکل دارند؟ اينکه کودک کار وجود داشته باشد، چه نفعي براي اجتماع دارد که به ما مي‌گويند شعارتان مشکل دارد؟ او درباره ادامه حرکت اجتماعي- ورزشي‌اش مي‌گويد: همچنان با همان قدرتي که از تلاش براي لغو کار کودکان مي‌گيرد، کارش را براي رسيدن به مقصد ادامه خواهد داد.
 
گفتني است، «دريا تا دريا»، عنوان طولاني‌ترين رکورد سه‌گانه جهان بوده که قرار است از سوي احمد شعباني‌فرد، ورزشکار ايراني، با شعار «لغو کار کودک، همين امروز» شکسته شود. حق دسترسي به خدمات درماني رايگان، بدون هيچ قيد و شرطي براي همه کودکان و رساندن صداي خاموش آنها، هدف اين رکوردزني عنوان شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار