استاد حوزه علمیه کرمانشاه حضرت زهرا(س) را اسوه ائمه اطهار دانست و تاکید کرد: بنابر روایات محبین حضرت فاطمه(س) از آتش جهنم دور می‌شوند.
کد خبر: ۳۸۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ 02 March 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر ، سید مجتبی موسوی درهمایش عظیم‌الشان کرمانشاهی که در محل مسجد آیت الله میبدی(ره) برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت جانگداز صدیقه طاهره(س) گفت: امام جواد(ع) بارها اشاره کردند که عملی که برای حضرت زهرا(س) انجام می دهید افضل از هر عمل است.

وی افزود: همانطور که ائمه اطهار می فرمایند توجه به حضرت زهرا(س) خیرالعمل است.

موسوی اظهار داشت: حضرت علی(ع) در دلهایش را با چاه می کرد بنابراین ما از خیلی دردهای حضرت در فقدان حضرت زهرا(س) خبر نداریم.

وی ادامه داد: یک عالم مصری عقیده دارد که به شیعه نباید رافضی گفت بلکه باید فاطمی گفت چرا که حضرت صدیقه طاهره(س) تا در این دنیا بود با ظالمین بیعت نکرد.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه اذعان داشت: در قرآن اسامی ۴ زن برگزیده به عنوان زنان برگزیده عالم ذکر شده است اما می بینیم که اسامی آنها به وسیله مخلوق خدا انتخاب شده این در جایی است که اسم مبارک حضرت زهرا(س) توسط خدواند انتخاب شده است.

موسوی در ادامه گفت: اسوه حسنه برای عموم رسول خدا(ص) است اما حضرت زهرا(س) اسوه حسنه برای ائمه اطهار(ع) است.

وی بیان داشت: اهل تشیع و تسنن متفق القول به این اعتقاد دارند که پیامبر اکرم(ص) به محض اینکه چهره حضرت زهرا(س) را می دید، درد و رنج از آن جضرت مفارغت می کرد.

این استاد حوزه علمیه در پایان با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) به دلایل نامگذاری فاطمه(س) پرداخت و گفت: فاطمه را از آن جهت فاطمه نامیدند که محبین آن حضرت از آتش جهنم دور خواهند بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار