مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: آزاد سازی خرمشهر حماسه تاریخی ملت ایران است که فراموش شدنی نیست.
کد خبر: ۳۸۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴ 25 May 2015
تابناک بوشهر: حمیده ماحوزی یکشنبه شب درآیین گرامیداشت روزسوم خرداد افزود: فتح خرمشهر نقطه عطفی در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

وی اظهارکرد: در دوران دفاع مقدس دلیر مردان ایران اسلامی جان برکف گذاشته و از خود گذشتند و آرامش و امنیت امروز را مدیون آنها هستیم.

ماحوزی بیان کرد: باید برای حفظ و معرفی این حماسه و دیگر رشادت های دوران دفاع مقدس برنامه ریزی مناسب صورت گیرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: آزادسازی خرمشهر برگ زرینی در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس به شمار می رود.

سهراب انبارکی افزود: جنگ رژیم بعث صدام با مردم ایران جنگ دو طرفه نبود بلکه یک ملت تنها در برابر 35 کشور از خود دفاع می کرد. وی اظهارکرد: وقتی نیروهای عراق وارد خرمشهر شدند روی دیوارهای آن نوشتند که ما آمدیم که اینجا بمانیم ولی همبستگی که بین ارتش و سپاه شکل گرفت دشمنان را به طور کامل مایوس کرد.

انبارکی اضافه کرد: پس از فتح خرمشهر گروه های مختلفی از سازمان ملل به سمت ایران برای مذاکره آمدند که نشان دهنده موفق بودن رزمندگان ما در فتح خرمشهر بود و این پیروزی را مدیون خون شهدا هستیم.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی باید برای افزایش سطح معنویت تلاش و با الگو پذیری از شهدا به سمت ارتقا حرکت کنیم.

انبارکی گفت: درخت انقلاب درسال 57 جوانه زد و هم اینک به درخت تناوری تبدیل شده که میوه های آن بین االمللی و در کشورهای سوریه، لبنان و عراق هستند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس شهدا کار حسینی کردند و در شرایط کنونی ما باید کار زینبی انجام داده و با جنگ نرم دشمن که از روشهای مختلف علیه ما آغاز کرده مقابله کنیم.

انبارکی اظهارکرد: فقط نباید یک دستگاه را متولی مبارزه با جنگ نرم دشمن بدانیم بلکه همه دستگاه های اجرایی و همچنین مردم باید در مبارزه با این تهاجمات نرم فرهنگی مشارکت داشته باشند که به اهداف بلند مدت دست پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: امید است نه تنها قول دادن بلکه درعمل با پیروی از منویات رهبری و گام برداشتن درراه شهدا به اهداف بلند در کشور دست یابیم.

دراین آیین که با حضور اقشار مختلف مردم در پارک شورا بوشهر برگزار شد چند تن از شاعران به شعر خوانی پرداختند وخاطره گویی و اجرای موسیقی نیز از دیگر برنامه های این مراسم بود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار