کد خبر: ۳۸۹۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸ 06 March 2017

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری خاش گفت: توزیع و غرس افزون بر 10 هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر به مناسب هفته منابع طبیعی از امروز در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا محمدرضا بهدرزهی روز یکشنبه در مراسم محوری جشن درختکاری به مناسب گرامیداشت هفته منابع طبیعی در دانشگاه پیام نور خاش اظهار داشت: برگزاری جشن های درختکاری و اهمیت دادن به کاشت و زراعت ریشه در تاریخ اسلام و ایران باستان دارد لذا همگان میراث دار حفظ منابع طبیعی هستیم.
وی افتتاح طرح های آبخیزداری و هلالی های آبگیر را از دیگر برنامه های ویژه گرامیداشت هفته منابع طبیعی در خاش عنوان کرد.
فرماندار شهرستان خاش نیز در این مراسم گفت: بستر توسعه با حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و ترویج فرهنگ درختکاری در جامعه فراهم می شود.
محمداکبر چاکرزهی افزود: تلاش جمعی برای حفظ منابع طبیعی ضروری است.
وی اظهار داشت: کوتاهی ها و بی توجهی های انسان سبب وارد آمدن خسارت به طبیعت شده که به دنبال آن تغییر در اقلیم ها، کمبود شدید منابع آبی و بیابان زایی پدید آمده است.
وی ادامه داد: امسال خداوند را شاکریم بارش برف و باران فضای خاش را با نشاط کرده و سرزندگی و شادابی به طبیعت و مردم منطقه هدیه شده است.
فرماندار خاش تاکید کرد: افزون بر 60 میلیون متر مکعب آب باران در خاش به لطف اجرای طرح های آبخیزداری استحصال شده است که جا دارد از تلاش های مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای تثبیت شن های روان و بالا بردن حجم ذخیره های آبی و حفظ عرصه های طبیعی و منابع ملی قدردانی کنیم.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در مسیر ترانزیتی زاهدان - چابهار قرار دارد و کوه آتشفشان نیمه فعال تفتان «بام شرق ایران» در محدوده این شهرستان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار