در مراسمی نخستین یگان پهپادی امداد و نجات هلال احمر کشور در دزفول راه اندازی شد
کد خبر: ۳۹۰۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰ 07 March 2017
دبیر کارگروه پهپادهای غیرنظامی اتحادیه هوافضای کشور در این مراسم گفت :  هم اینک بیش از ۱۰ هزار نفر کاربر ربات های پرنده و پهپاد ( پرنده هدایت پذیر از دور) غیرنظامی هوشمند در ایران وجود دارد و  پنج هزار نفر از این افراد کاربر حرفه ای پهپاد می باشند که از این پرنده در فعالیت های شغلی استفاده می کنند.

حامد سعیدی افزود: استان های خوزستان ، بوشهر و فارس بیشترین میزان بهره برداری سامان دهی شده از پهپاد را در کشور دارند و با توجه به گسترش روزافزون کاربرد پهپادها در فعالیت های غیرنظامی، به دنبال تدوین طرح ساماندهی و تنظیم مقررات فعالیت این پرنده ها در آسمان کشور هستیم و در شرایطی که ایران جزء 10 کشور برتر جهان در دانش رباتیک است نباید در این زمینه نگاه به خارج از کشور باشد.

دبیر نخستین یگان پهپادی امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به  راه اندازی نخستین یگان پهپادی امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در دزفول گفت: در نخستین گام حدود ۱۰۰ داوطلب کاربر پهپاد برای فعالیت های امداد و نجات در نخستین یگان پهپادی امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در دزفول شناسایی شده و ۳۰ نفر کاربر نیز برای کمک در مواقع امداد و نجات ساماندهی شده اند.

یگان پهپادی امداد و نجات جمعیت هلال احمر علاوه بر شمال خوزستان ، استان ایلام و نیز جنوب استان لرستان را زیر پوشش عملیاتی دارد.

منبع: تابناک
برچسب ها: حامد سعیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار