کد خبر: ۳۹۰۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰ 07 March 2017
به گزارش تابناک یزد،فرماندار مهریز از شناسایی افزون بر 500 اثر تاریخی و فرهنگی در این شهرستان خبر داد که در طول سال و نوروز امسال آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی و مهمانان از اقصی نقاط کشور است.
 سید محمد رستگاری  در جلسه ستاد خدمات سفر مهریز افزود: این آثار در شهر حوزه شهری و بخش مرکزی در سطح روستاهای مختلف در پنج دهستان ارنان ، تنگچنار ، بهادران ، خورمیزات و میانکوه قرار دارد.
وی اهم این آثار تاریخی و فرهنگی را شامل مساجد ، حسینیه ها ، تکایا ، خانه باغ ها ، قلاع ، آب انبار ، رباط و کاروانسراها ، سنگ نگاره و بافت های تاریخی ذکر کرد که همه ساله میزبان خیل مسافران است .
فرماندار مهریز در ادامه در این جلسه بر هماهنگی و برنامه ریزی برای خدمت رسانی و رفاه حال مسافران و گردشگران نوروزی با توجه به ظرفیت های بالای شهرستان در جذب گردشگر تاکید نمود.
رستگاری گفت: باید طوری برنامه ریزی کنیم تا تمامی قابلیت ها و مناطق گردشگری و جذاب شهرستان را به بهترین نحو به مسافران و گردشگران بصورت کامل معرفی نمائیم.
فرماندار مهریز خاطر نشان کرد : تمام سعی ما بر این است که فضای شاد و پرتحرکی را برای مسافران نوروزی ایجاد کنیم برای تحقق این امر به همکاری مردم و حمایت و همراهی مسئولان نیاز است.
همچنین مهدی دهقان زاده بخشدار مرکزی مهریز گفت: نصب تابلوهای روستایی هدف گردشگری ، اصلاح روشنایی معابر و، برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی اولویت ما در روستاها برای نوروز 96 است.
در ادامه علی اصغر صمدیانی رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری مهریز گفت: اماکن اقامتی و گردشگری شهرستان آماده است و ویژه نامه نوروزی درحال چاپ است و مشکلی برای میزیانی مسافران وجود ندارد.
شهرستان مهریز دارای 90 اثر است که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و در 30 کیلومتری یزد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار