تابناک: در پدیده شوم واردات بی رویه کالاهای مشابه به کشور با واردات سنگ مواجهیم در حالی که ایران خود مقام چهارم معادن سنگ دنیا را دارد.
کد خبر: ۳۹۴۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ 13 March 2017
به گزارش تابناک اصفهان، چند سالی است که مسئولان کشوری بدنبال این هستند که مردم را تشویق به خرید کالای ایرانی کنند و از سوی دیگر ادعای مبارزه با کالای قاچاق وجوددارد اما هیچگاه متوجه نشدیم با توجه به سختگیرهای گمرک و تلاش های نیروی انتظامی و بازرسین ارگان های مختلف این میزان کالای قاچاق و این هجمه واردات از کجا نشات میگیرد.
 
از این که بگذریم امروز شاهدیم که اجساد ایرانی با سنگ خارجی به خاک سپرده می شوند شاید این هم یک مد تازه ای و نشانی از باکلاس بودن است.
 
یا به طور قطع این سنگ های خارجی همان سنگ های ایران است که از کشور خارج و با نام کشور دیگر به داخل با قیمت گزاف وارد می شود که در این صورت وای بر ما.
 
رئیس اتحادیه سنگ اصفهان در این ارتباط بیان داشت: با وجودی که ایران مقام چهارم معادن سنگ دنیا را دارد اما به واردات سنگ قبر محتاجیم.
 
علی مختاری بیان داشت: واردات بی رویه سنگ خارجی از جمله سنگ قبر از مرزهای رسمی کشور ۶ هزار واحد تولیدی سنگبری کشور را با چالش جدی مواجه کرده است .
 
وی گفت: در حالی هند چین و ترکیه صادر کنندگان عمده سنگ به ایران هستند که کشورمان پس از هند، چین و ایتالیا مقام چهارم معادن سنگ دنیا را دارد.
 
رئیس اتحادیه سنگ اصفهان اعلام کرد: محدود شدن در بازار داخل با وجود رشد منفی صنعت ساختمان این بخش را با بحران شدید مواجه خواهد کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :