به گفته معاون فرهنگی اداره کل ارشاد همدان برپایی نمایشگاه‌های عکس و هنرهای تجسمی از جمله برنامه های اجرایی ویژه مراسم سوگواری ارتحال امام است.
کد خبر: ۳۹۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴ 26 May 2015
معاون فرهنگی اداره کل ارشاد همدان با اشاره به اینکه مراسم سوگواری ارتحال امام در بقاع متبرکه شاخص شهر همدان برگزار می‌شود، گفت: نمایشگاه‌های عکس و هنرهای تجسمی در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم ، مجید فروتن در جلسه کمیته فرهنگی بیست و ششمین بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی اظهار داشت: «فرهنگ» یکی از بهترین ابزارها برای تبیین افکار و اندیشه‌های امام، چهره امام در انقلاب است که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

فروتن با اشاره به اینکه ابزارهای فرهنگی در جامعه شکل گرفته که متاسفانه برای بهره‌گیری از این ظرفیت غفلت شده است، بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی سالروز ارتحال امام در دو بخش اعزام به مرقد امام و اجرای برنامه‌ها برنامه‌ها در سطح استان، روستاها و شهرستانها است.

وی عنوان کرد: برپایی نمایشگاه‌های عکس و هنرهای تجسمی، سوگواره‌ها، سخنرانی‌ها، عصر شعر، خاطره‌گویی، فضاسازی محیطی و غیره از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این مناسبت است.

معاون فرهنگی ارشاد همدان تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی در گرامیداشت ارتحال امام باید با رویکرد مردمی و توجه به قشر جوانان برگزار شود چرا که تبیین افکار و اندیشه‌های امام راحل با زبان جوانان در این ایام اهمیت دارد.

فروتن با تأکید بر اینکه تنوع و جذابیت باید در اجرای برنامه‌های امسال مورد توجه باشد، گفت: سعی شود تا برنامه‌های سال گذشته تکرار نشود و در بین برنامه‌های هر نهاد برنامه‌های متنوع و جدید نیز برگزار شود.

وی افزود: دستگاه‌های دولتی تا 10 خردادماه برنامه‌های خود را به صورت مکتوب به ارشاد ارائه دهند و هر دستگاهی نسبت به فضاسازی نهاد خود اقدام کند.

فروتن با بیان اینکه نمایندگان ادارات پوستر و سی دی با موضوع امام راحل را اداره ارشاد دریافت کنند، گفت: هر ساله اقلام تبلیغاتی جهت بسته‌های فرهنگی به مراکز استانها ارسال می‌شد که امسال به دلیل تقارن دو مناسبت نیمه شعبان و سالگرد ارتحال امام ارسال اقلام به تأخیر افتاده که به محض دریافت برای توزیع به دستگاه‌ها فراخوان می‌شود.

وی همچنین از برگزاری برنامه سوگواری و مداحی در امامزادگان شاخص استان همدان خبر داد و بیان کرد: در شهر همدان نیز 4 بقعه امامزاده عبداله(ع)، امامزاده محسن، امامزاده یحیی و فرزند علی برای اجرای برنامه پیش‌بینی شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار