معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نگاه وزارت ارشاد عمق بخشی و ترویج فعالیت های قرآنی است.
کد خبر: ۴۰۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳ 27 May 2015
تابناک بوشهر: حجت الاسلام محمدرضا حشمتی روز چهارشنبه در دیدار با استاندار بوشهر افزود: درآستانه ماه مبارک رمضان معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ساماندهی فعالیت های قرآنی را دنبال می کند.

وی اظهارداشت : پرداختن به شیوه هنری و عملی به مفاهیم قرآنی از جمله مباحثی است که در دستور کار معاونت قرآن و عترت این وزارتخانه قرار گرفته است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باتوجه به اینک در چند سال اخیر تولیدات قرانی زیادی در کشور انجام نشده است ترویج تولیدات قرآنی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد:بوشهر از دیرباز استانی مستعد در حوزه دینی و مذهبی بوده است.

حشمتی گفت:بدلیل مرزی بودن و مستعد بودن استان بوشهر در حوزه فعالیت های قرآنی ، این استان در اولویت های اصلی معاونت قرآن و عترت برای ترویج فعالیت های قرآنی قرار دارد.

استاندار بوشهر نیز گفت: درخشش مطلوب فعالان قرآنی این استان در عرصه های ملی و بین المللی بیانگر ظرفیت بالا در حوزه های علوم قرآنی است .

مصطفی سالاری افزود:درتمام کارهای قرآنی تمرکزها بیشتر در جهت احداث زیرساخت های عمرانی است و این در حالی است که با استفاده مفید از بناهای موجود می توان کمبودهای زیرساختی را پوشش داد.

وی با تاکید بر ساماندهی فعالیت های قرآنی اضافه کرد: در استان بوشهر در تقویت بناهای قرآنی باید در جهت همسان سازی فعالیت های قرآنی نقش پویاتری ایفا کنیم.

سالاری یادآور شد:شهرها و روستاهای استان بوشهر باید گروه بندی جمعیتی شوند و با نیاز سنجی مناسب آنها مشکلات فراروی توسعه و انجام فعالیت های قرآنی برطرف شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت:تعدد موسسه های قرآنی در این استان بستر لازم برای رونق بخشی فعالیت های قرآنی را فراهم کرده است .

حمیده ماحوزی افزود: حمایت از موسسه های قرآنی و همچنین برگزاری نمایشگاه در حوزه های قرآنی و پژوهشی در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر قرار دارد.

وی گفت:درآستانه ماه مبارک رمضان ، نمایشگاه بزرگ قرآنی در مرکز استان بوشهر گشایش خواهد یافت.

ماحوزی اضافه کرد: این نمایشگاه در مقایسه با نمایشگاه سال های قبل از نظر تنوع و حضور ناشران از جامعیت بیشتری برخوردار خواهد بود تا نیازهای قرآنی فعالان این حوزه را تامین کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار