رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کنگاور از بازدید بیش از 15 هزار گردشگر نوروزی از معبد آناهیتا خبر داد.
کد خبر: ۴۰۲۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ 04 April 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،منوچهر پاشایی ، اظهار کرد: امسال حدود 15 هزار نفر از معبد آناهیتا واقع در شهرستان کنگاور بازدید کردند که حدود چهار تا پنج هزار نفر آنها با تهیه بلیط و مابقی به صورت رایگان بازدید داشتند.

وی با اشاره به رشد بازدیدکنندگان از معبد آناهیتا نسبت به سال گذشته، گفت: نوروز امسال حدود 100 گردشگر خارجی نیز از اثر تاریخی معبد آناهیتا دیدن کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کنگاور با اشاره به خدمات و امکاناتی که در محوطه معبد آناهیتا برای گردشگران در نظر گرفته شده بود، اظهار کرد: در این ایام برپایی غرفه‌های صنایع دستی، سیاه چادرهای عشایری، اجرای موسیقی سنتی و... را داشتیم و امکانات و خدمات ما برای گردشگران بسیار بیشتر از سال گذشته بود.

به گفته این مسئول راهنمایان مجرب و کارشناس نیز برای معرفی اثر تاریخی معبد آناهیتا در محوطه معبد حضور داشتند و بروشور معرفی اثر نیز بین گردشگران توزیع شد.

وی تصریح کرد: برپایی فضای دوستدار کودک و پایگاه‌های سلامت با همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله هلال احمر و مرکز بهداشت از دیگر خدمات نوروزی امسال در معبد آناهیتا بود.

پاشایی معبد آناهیتا را یک اثر جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی دانست که هنوز بسیاری از زوایای آن شناخته نشده است و تصریح کرد: این معبد هفت اثر تاریخی شاخص دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کنگاور سراب و روستای هدف گردشگری "فش" را نیز از دیگر مناطقی دانست که در نوروز امسال در شهرستان کنگاور پذیرای گردشگران بود و در مجموع حدود 15 هزار نفر نیز از این بخش بازدید کردند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع در نوروز امسال حدود 60 هزار گردشگر وارد شهرستان کنگاور شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار