مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان همدان از افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصد حجم مسافران ورودی به همدان در سال جاری خبرداد و گفت: در تعطیلات قبل از ماه رمضان حضور حداقل ۵۰۰ هزار مسافر در همدان پیش بینی شده است.
کد خبر: ۴۰۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴ 28 May 2015

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان همدان از افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصد حجم مسافران ورودی به همدان در سال جاری خبرداد و گفت: در معرفی فضاهای گردشگری استان همدان عدالت رعایت می شود.

به گزارش مهر، ریحان سروش مقدم در ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان با اشاره به گزارش عملکرد این ستاد در نوروز ۹۴، اظهار داشت: طبق نظرسنجی انجام شده نسبت به کیفیت مطلوب ارائه خدمات و میزبانی همدان، ۸۷ درصد از مسافران رضایت کافی را نسبت به این موضوع داشته اند.

وی با بیان این نکته که در ایام نوروز چهار میلیون و ۸۷ هزار وسیله نقلیه در شبکه راه های استان همدان تردد کردند، افزود: ۲۴۹ هزار و ۱۷۵ نفر در واحدهای اقامتی همدان اقامت نمودند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان به ثبت تعداد ۷۳۴ هزار و ۷۰۴ مورد بازدید از اماکن گردشگری همدان اشاره و عنوان کرد: ۳۷۴ نفر مسافر خارجی در ایام عید به همدان سفر کردند و ۱۹۷ هزار نفر از روستاهای گردشگری استان بازدید داشتند.

سروش مقدم بااشاره به برگزاری ۹۰ برنامه فرهنگی در این ایام، یادآور شد: همچنین ۸۳۶ مورد بازرسی و ۹۲ مورد تذکر و اخطار به واحدها در این ایام صورت گرفت.

وی با بیان اینکه ۲۲ هزار و ۵۰۰ نوروزبان مسئولیت کشیک در ایام نوروز را برعهده داشتند، گفت: ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار نفر تحت تاثیر این میزبانی بوده اند.

۲۰ بازارچه صنایع دستی در ایام نوروز در همدان برپا شد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به برپایی ۲۰ بازارچه در سطح استان در ایام نوروز، افزود: باوجود برگزاری این بازارچه ها برای نخستین بار در سطح استان، در ارزیابی کشوری همدان رتبه نخست بازارچه های صنایع دستی کشوری را به خود اختصاص داد.

سروش مقدم ادامه داد: این بازارچه ها برای نگهداشت مسافر در شهرهای استان، معرفی فرهنگ و آداب و رسوم همدان و از طرفی افزایش بازار فروش برای صنعتگران استان بسیار موثر است.

وی بابیان اینکه هر فردی که به سفر می رود سعی می کند به طور حتم وسیله ای را به عنوان سوغات تهیه کنند، گفت: استقبالی که مسافران از بازارچه صنایع دستی و سوغاتی های همدان در ایام نوروز داشتند از تمایل مردم به سوغات خوراکی و آثار دستی همدان حکایت دارد.

مسافر نوروزی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در ادامه سخنان خود به توزیع عادلانه امکانات، اعتبارات و اطلاعات گردشگری در بین شهرستان های استان اشاره و عنوان کرد: توزیع عادلانه در زمینه های یاد شده حق هر شهرستان است و امسال نیز در معرفی همه فضاهای گردشگری استان این امر رعایت شد.

سروش مقدم بااشاره به برگزاری حداقل یک جشنواره یا رویداد فرهنگی در فصل تابستان در سطح استان، بیان داشت: با در نظر گرفتن رویدادهای فرهنگی همزمان با تعطیلات مناسب و بروز خلاقیت ها یک جشنواره در سطح استان برگزار می شود.

وی روز فرهنگی همدان را به عنوان شاخص همدان نام برد و ادامه داد: این روز به عنوان رویداد فرهنگی تابستان تعیین شده و در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد برنامه های فرهنگی متناسب با آن ایام برگزار و در ایام عید فطر نیز جنگ شادی در استان برپا می شود.

در تعطیلات قبل از ماه رمضان حضور حداقل ۵۰۰ هزار مسافر در همدان پیش بینی شده است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان همچنین به حجم مسافران در استان که نسبت به گذشته بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافته اشاره کرد و افزود: برای تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خردادماه که تنها تعطیلات قبل از ماه مبارک رمضان است، حضور حداقل ۵۰۰ هزار مسافر را در همدان پیش بینی شده که در ایام عید فطر تعداد مسافران به بیش از یک میلیون نفر خواهد رسید.

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان نیز با بیان اینکه در ایام نوروز حدود ۱۸۱ نفر در همدان اسکان یافتند، گفت: ۱۳۱ نفر از این تعداد از طریق ستاد اسکان شهر همدان اسکان یافتند.

بوستان - مسافر نوروزی

محمدرضا بیاناتی با افزودن این نکته که ۱۹ مجموعه در این زمینه با شهرداری همکاری داشتند، بیان داشت: ۴۳ اکیپ از مدیران ارشد کشوری و استانی از ستاد اسکان همدان بازدید کردند.

وی ادامه داد: امسال با توجه به وضعیت موجود، ستاد توانایی اسکان حداقل ۱۷ هزار نفر و حداکثر ۲۵ هزار نفر را به صورت همزمان خواهد داشت.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی همدان نیز بابیان اینکه تامین سوخت از زیرساخت های هر سفر است، اظهار داشت: توزیع بنزین موتور با ۲۳ میلیون لیتر در ایام نوروز دو درصد نسبت به ایام مشابه سال قبل افزایش یافت.

صادق فریدی به افزایش پنج درصدی توزیع سوخت در جایگاههای CNG استان در مدت زمان یاد شده اشاره و عنوان کرد: همچنین ۱۰ میلیون لیتر نفت و گاز توزیع شد که نسبت به سال قبل چهار درصد کاهش داشته است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار