تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمحال و بختیاری به قطب تولید گالوالوم ایران تبدیل شده است.
کد خبر: ۴۰۴۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰ 09 April 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- سید نعیم امامی اظهار کرد: کارخانه تولید ورق فولادی گالوالوم با یک‌هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار و سرمایه‌گذاری ارزی 17.5 میلیون یورو راه‌اندازی شده است .

وی افزود: مجتمع بزرگ صنایع ورق‌های پوشش‌دار تاراز که ساخت آن از سال 1392 آغاز شده است، سالانه 330 هزار تن ورق‌های پوشش‌دار تولید می‌کند که نیمی از آن ورق گالوالوم است .
امامی ادامه داد: با بهره‌برداری از این کارخانه ضمن فراهم شدن زمینه اشتغال مستقیم 250 نفر، سالانه از خروج 65 میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می‌شود .
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: با راه‌اندازی مجتمع فولاد تاراز شهرکرد، در کنار دو کارخانه دیگر این استان( کارخانه های ورق خودرو سفید دشت و قلع اندود فرخشهر)، چهارمحال و بختیاری با ظرفیت 800 هزار تن، قطب تولید انواع ورق کشور می‌شود .
 وی اضافه کرد: این کارخانه در هفت هکتار از زمین‌های قطب صنعتی شهرکرد در مدت سه سال ساخته شده است . امامی خاطرنشان کرد: در مجتمع فولاد تاراز سالانه 330 تن انواع ورق‌های پوششی ازجمله گالوانیزه و گالوالوم تولید می‌شود .

به گفته وی، در صورت تأمین ماده اولیه فولادی، کارخانه با ظرفیت اسمی کامل، فعالیت خود را ادامه می‌دهد .

  این مجتمع آبان ماه پارسال با حضور معاون اول رئیس جمهور به صورت رسمی بهره‌برداری شد .

ورق گالوالوم در مقایسه با ورق گالوانیزه عمری دو برابر و پوششی نصف داشته و در صنایع لوازم خانگی، ساختمان و خودرو کاربرد دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار