مدیرکل امور عشایر استان تهران از احداث نخستین مرکز عرضه دام زنده عشایری در شهرستان پاکدشت خبر داد و افزود: عشایراستان تهران با دارابودن 700 هزار راس دام سبک سالانه 12 هزار تن گوشت تولید می کنند لذا برای عرضه دام زنده عشایر به‌زودی این مرکز در پاکدشت احداث می شود.
کد خبر: ۴۰۴۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 09 April 2017

سیروس نصیری گفت: جامعه عشایری با تولیدات خود نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و در سال 1395 برای افزایش تولید، دولت 45 میلیارد ریال از طریق اعتبارات صندوق توسعه ملی تسهیلات بانکی در اختیارعشایر قرار داد.

وی افزود: استان تهران دارای 3 هزار خانوار عشایری است که در  شهرستان های ورامین، پاکدشت، پیشوا، ری، شهریار و ملارد مستقر می شوند. این جامعه تولید کننده در سال بیش از 65 هزار تن محصولات زراعی، دامی، لبنی، پروتئینی و کشاورزی تولید و برای عرضه روانه بازار مصرف می کنند.

وی ادامه داد: در جهت حمایت از تولید و اشتغال زنان عشایری در حال حاضر 10 صندوق خرد زنان در مناطق عشایری استان تهران شکل گرفته است. همچنین عشایر ایثارگری که حداقل 6 ماه سابقه حضور در جبهه داشته باشند از سهام ایثارگری برخوردار می شوند.

مدیرکل امور عشایر استان تهران تاکید کرد: 2400 کیلومترطول راه‌های عشایری استان تهران است که سال گذشته نقشه قومی ایل راه‌های عشایری استان تهران با حضور استاندار رونمایی شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار