معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از بازدید کارشناسان فرانسوی ازمزارع کلزا سطح این استان خبر داد و گفت: بیش از چهار هزار و 700 هکتار از مزارع کرمانشاه زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته است.
کد خبر: ۴۰۶۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶ 13 April 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس  افشین صفوی، اظهار داشت: بیش از چهار هزار و 700 هکتار از مزارع استان امسال زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود از این سطح 10 هزار تن دانه روغنی برداشت شود، گفت: توسط کمیسیون خرید شرکت غله و بازرگانی منطقه 9 این میزان دانه روغنی خریداری و وجه آن نیز به کشاورزان پرداخت می‌شود.

وی به بازدید کارشناسان فرانسوی از مزارع کلزای استان اشاره و بیان کرد: براساس تفاهمنامه مشترک فی‌ما‌بین وزارت جهاد کشاورزی و کشور فرانسه، کارشناسان زراعت شرکت اورالیس فرانسه طی سفری به کرمانشاه از مزارع کلزای استان بازدید کردند.

صفوی گفت: هدف از این بازدید آشنایی کشاورزان ایرانی با آخرین داده‌های تکنولوژی زراعت که در حال‌ حاضر در فرانسه اجرا می‌شود، است.

وی با بیان اینکه تا پایان اردیبهشت‌ماه جاری برداشت این دانه روغنی در استان انجام می‌شود، تصریح کرد: کمباین مجهز به هد مخصوص برداشت کلزا برای استان تدارک دیده شده تا کشاورزان در برداشت با مشکلی مواجه نشوند.

این مسؤول با اشاره به اینکه کشاورزان در زمین‌های آبی شهریور‌ماه جاری این دانه روغنی را کشت می‌کنند، اضافه کرد: مقاوم به ریزش، ساقه ضخیم و قطور، ریشه‌دهی مناسب و تولید مناسب در هکتار از مهمترین خصوصیات ارقام هیبریدی است.

ا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار