معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی :
معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه سازاستان گفت: امروز با حضور و همراهی خیرین گرانقدر یک فرصت استثنایی برای آموزش و پرورش شکل گرفته است و خیرین مدرسه ساز 30 درصد مدارس کشور و 80 درصد مدارس استثنایی استان را احداث کرده اند.
کد خبر: ۴۱۴۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷ 28 April 2017
به گزارش تابناک رضوی،دکتر سیدجواد حسینی با گرامیداشت یاد و خاطره پیشکسوتان عرصه مدرسه سازی استان ازجمله مرحوم دکترفرخ، مرحوم قفلی و استاد بقا گفت:در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین محور برنامه های نظام تعلیم و تربیت است  و روح حاکم براین سند دو پیام عدالت و کیفیت دارد و خیرین مدرسه ساز با قدرت و قوت برای حاکم شدن این دو جوهره سند تحول بنیادین آموزش وپرورش تلاش  نموده اند.
 معاون استاندارخراسان رضوی درادامه سه عامل کیفیت منابع انسانی که با جذب نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان بهبودیافته است،کیفیت در فرایندها و فراگردها، اداره مدارس و کیفیت در فضا و تجهیزات را عوامل مهمی درتوسعه آموزش و پرورش خواند و ضمن تاکید  بر نقش  ماندگار خیرین مدرسه ساز در این فرایند گفت: خیرین مدرسه ساز 30 درصد مدارس کشور و 80 درصد مدارس استثنایی استان را احداث نموده اند و بیش از10 هزارکلاس درس و هزار و 600 قطعه زمین اهدایی، بخش دیگری از یاری رسانی خیرین به نظام تعلیم و تربیت  بعد از انقلاب بوده است.
 وی کیفیت و عدالت را دو پیام اصلی سند تحول بنیادین آموزش وپرورش خواند و افزود: امروز بسیاری از فرزندان این مرز و بوم سرشار ازاستعدادند و شما خیرین این استعدادها را نشانه گیری کرده و عدالت رامحقق می کنید.
 وی درادامه افزود: آماده سازی اطلس آمایش سرزمینی فضاهای آموزشی مبتنی بر آمایش اجتماعی و موقعیت جغرافیایی و انسانی از موضوعاتی است که باید  مورد توجه قرارگیرد تا بتوانیم خیر خیرین را به صورت منسجم به سوی مدرسه سازی منعطف کنیم.
 دکترحسینی با اشاره به محوریت تعلیم و تربیت تمام ساحتی در سندتحول بنیادین افزود: باید تلاش کنیم تا کارخیر تمام ساحتی را درخیرین ساری و جاری کنیم و اقدامات خیرخواهانه خیران به سمت اماکن فنی، ورزشی وحرفه ای نیزمعطوف شود و امروز این حرکت در آموزش و پرورش خراسان رضوی در قالب مجمع خیرین مدرسه یار شکل گرفته  و ادامه آن نیز حضور خیرین کلاس یار، علم یار و....در این مسیرخواهد بود.
 معاون استاندارخراسان رضوی همچنین به صدور مجوز مجمع خیرین آموزش های فنی وحرفه ای اشاره کرد و ابرازامیدواری کرد که این مجمع نیز مانند مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی که اولین مجمع خیرین مدرسه ساز کشوراست و از کنار مضجع منور رضوی شکل گرفته روزبه روزگسترش یابد.
 حسینی درپایان گفت:مجمع خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار دانش آموزی در آموزش و پرورش خراسان رضوی آغاز شده  تا آینده ایران آینده ای باشد که در آن هر انسانی خیری مدرسه یار مدرسه ساز سلامت یار و...یاور آموزش و پرورش باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار