رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان کرمانشاه گفت: در خیابان‌های اصلی شهر کرمانشاه معضل ترافیک را به ویژه در ساعات بعدازظهر شاهدیم و در این شرایط کار امدادرسانی بسیار دشوار می‌شود.
کد خبر: ۴۲۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 14 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا، دکتر صائب مدرسی، با اشاره به اهمیت تشریع در امدادرسانی به مصدومین و بیمارانی که جان آنها در معرض خطر است و نیاز فوری به درمان  و رسیدگی دارند، افزود: بر اساس تعاریفی که وجود دارد، اگر بیمار فوریت‌ها تا حدود یک ساعت تحت رسیدگی و درمان قرار نگیرد و به مراکز درمانی منتقل نشود، ممکن است فوت کند و یا متحمل صدمات جبران ناپذیری شود.
 
مدرسی با تاکید بر لزوم حضور به موقع نیروهای فوریت بر صحنه حوادث و بالین بیماران و مصدومین، گفت: در کلانشهرها میانگین زمان حضور نیروهای فوریت باید در 80 درصد ماموریت‌ها زیر 10 دقیقه باشد که خوشبختانه در شهر کرمانشاه این استاندارد رعایت می‌شود.
 
وی با اشاره به وجود 12 پایگاه فوریت‌های پزشکی در شهر کرمانشاه، گفت: قطعا این تعداد جوابگوی نیازهای کلانشهری مانند کرمانشاه نیست. به طور مثال در مسکن مهر دولت آباد پنج هزار خانوار سکونت دارند که اگر هر خانوار را چهار نفره در نظر بگیریم، حدود 20 هزار نفر در این شهرک ساکن هستند و برای این تعداد نیاز به یک مرکز اورژانس وجود دارد.
 
این مسئول افزود: علاوه بر این، مشکلی که در کلانشهرها در بحث ارائه فوری امدادرسانی وجود دارد بحث ترافیک است.
 
مدرسی تصریح کرد: در خیابان‌های اصلی شهر کرمانشاه بویژه خیابان های اصلی معضل ترافیک را به ویژه در ساعات بعدازظهر شاهد هستیم و در این شرایط کار امدادرسانی بسیار دشوار می‌شود و در برخی موارد بهتر است مصدوم با خودروی شخصی در نزدیکی محل منتقل شود تا سریعتر تحت درمان قرار گیرد.
 
وی افزود: با توجه به این شرایط در کلانشهری مانند کرمانشاه نیاز به راه‌اندازی خط ویژه و مسیری که تنها متعلق به تردد خودروهای امدادرسان باشد، به شدت احساس می‌شود.
 
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه اظهار کرد: با راه‌اندازی خط ویژه امدادرسانی نیروهای فوریت و نیز سایر نیروهای امدادرسان از جمله پلیس و آتشنشانی سریعتر شده و احتمال مرگ و میر افراد کاهش پیدا کرده و شانس زندگی مصدومین افزایش پیدا می‌کند.
 
وی افزود: امیدواریم با تدبیر مسئولین شهر کرمانشاه، خط ویژه در خیابان‌های اصلی به ویژه کریدور شمال به جنوب شهر ایجاد شده تا از این طریق گام موثری در امدادرسانی مطلوب به شهروندان برداشته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار