وزیر کشور در مراسم کلنگ زنی بیمارستان تخصصی آنکولوژی ناظران مشهد:
رحمانی فضلی در مراسم کلنگ زنی بیمارستان تخصصی آنکولوژی ناظران درمشهد گفت: در قوانین بودجه سالانه 94 در کمک به خیرین تبصره هایی آورده شده است.
کد خبر: ۴۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴ 03 June 2015
به گزاش تابناک خراسان رضوی، عبدالرضا رحمانی فضلی در آیین کلنگ زنی این بیمارستان تخصصی گفت:  در بحثهای کلان کشور درحوزه های سرمایه گزاری، عمران، خدمات، تولید ، به دست مردم انجام شود.

وی افزود: بهترین نوع مشارکت، مشارکت خیرین هست که داوطلبانه است و هم  انگیزه دینی و الهی و اجر و ثواب دارد.

وزیرکشور با بیان اینکه  دولت  تدبیر و امید، بحث سلامت را محوری ترین کار خود قرار داده گفت: موضوع  بیمه، سلامت، یکی از مسایلی است که در احادیث و روایتهای مختلف به آن اشاره شده است.

وی افزود: دو نعمت سلامت و امنیت که درآن غوطه ور هستیم، مورد توجه است و اینکه خیرین این نعمت بزرگ سلامت را پشتیبانی و حمایت می کنند ریشه دراعتقادات و سنت مردم دارد.

رحمانی فضلی با اظهارامیدواری از اینکه این کارخیر، به عنوان الگو برای مردم دنیا یک نمونه و الگو شود گفت: امام خمینی (ره) خیرخواه بزرگ و خیر بزرگی بود که عمر پربرکتش سرشار از خیربود.

وی با یادی از امام راحل (ره) افزود: امام خمینی در کار خیر بزرگ، ملت را از یوغ ستم نجات داد و برای همه مسلمین و جهانیان، بزرگترین نمونه خیرین است که برای رضای خدا گام برداشت.

رحمانی فضلی با بیان اینکه هدف از خلقت را در اسلام، عبودیت ذکر کرد گفت: عبودیت، اوج تکامل انسان است و در بحث عبودیت در سوره  والعصر داریم که انسان همیشه دچار خسران است.

وی افزود: برطبق همین سوره، ایمان و عمل صالح، انسان را در زمره عبودیت و بندگی قرار می دهد.

رحمانی فضلی درپایان با بیان اینکه خیرین با کارخیر، تلاش می کنند تا بخشی از مشکلات جامعه را حل کنند و موجب رضایت خدا می شوند گفت: این طی طریق عبودیت است.

همچنین استاندار خراسان رضوی در این آیین کلنگ زنی بیمارستان تخصصی آنکولوژی ناظران از کمبود  2 هزارو 500 تخت بیمارستانی در مشهد خبر داد.

  علیرضا رشیدیان در این مراسم کلنگ زنی بزرگترین بیمارستان سرطانی شرق کشور گفت: تمرکز بیمارستانها در یک منطقه خاص وتغذیه و آلاینده ها و آلودگی هوا،  مردم را با بیماریهای صعب العلاج مواجه کرده است.

رشیدیان افزود: درحوزه سلامت، خیرین  با همت و انرژی پای کار آمدند و با توجه به اینکه مشهد 3 میلیون و 200 هزار جمعیت دارد، نیاز به کمک مردم در این زمینه هست.

وی گفت: خیرین خراسانی در همه حوزه ها درمشهد، ازجمله کمک به کودکان بی سرپرست،کودکانی که دارای مشکلات حرکتی و ذهنی هستند، و بحث سرپرستی کهنسالان، مسائل درمان و آموزش و مدرسه سازی در کشور  پیشگام بوده اند.

استاندار خراسان رضوی  با بیان اینکه مشارکت خیرین در استان درهمه زمینه ها با بودجه  عمرانی استانی برابری می کند و بلکه بیشتراست، افزود: خیرین با ایثار و ظرفیت و توان خود، درمشهد حماسه های زیبایی خلق کردند.

وی گفت: دولت یازدهم، یکی از دغدغه های مردم را که بحث سلامت است را در دستورکار خود قرار داده و در مشهد با همه گستردگی درحوزه شهری و حاشیه نشینی اقدامات خوبی انجام داده است.

رشیدیان با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در زمینه بهداشتی و درمانی درمشهد گفت: درسال گذشته نزدیک به یک میلیون و 200 هزارنفر برای بیمه سلامت ثبت نام کردند که از این تعداد،برای یک میلیون دفترچه بیمه سلامت صادرشده است.

وی گفت: در بهمن ماه سال گذشته مراکز بهداشتی روستایی ، روستاهای بالای 50 خانوار، خدمات رسانی مناسب انجام شده است.

رشیدیان افزود:در بخش حاشیه نشین شهر مشهد با یک میلیون و 200 هزار نفرجمعیت، با افتتاح مراکز بهداشتی و درمانی و غربالگری، قدم جدی برداشته شده است.

استاندار در پایان گفت:  منطقه قاسم آباد مشهد، از مناطق فقیر  شهر از لحاظ بیمارستانی است و افتتاح بیمارستانها در این قسمت شهر، از تراکم بیمارستانها در یک منطقه خاص کم می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار