مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی همدان از توزیع ۸۰ هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان همدانی خبر داد.
کد خبر: ۴۳۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹ 03 June 2015
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: سال گذشته ۸۰ هزار تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان همدان توزیع شد و اکنون موجودی ذخیره استراتژیک کود استان در انبار ۲۰ هزار تن است.

به گزارش تسنیم ، حسین فضلی اظهار داشت: اصل و اساس شکل‌گیری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تأمین، تدارک و توزیع نهاده‌های کشاورزی شامل کودهای شیمایی، ماشین‌آلات، بذر و سموم بین کشاورزان است.

وی افزود: تأمین نهاده‌های کشاورزی توسط 12 مبادی ورودی در کشور تأمین و تدارک می‌یابد در این راستا پتروشیمی کرمانشاه، بندر امام، عسلویه، مرودشت، چابهار و طرح پردیس از مبادی اصلی و فعال تأمین نهاده‌ها به شمار می‌آیند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان تصریح کرد: در سطح کشور 30 شعبه شرکت خدمات حمایتی وجود دارد که یکی از این شعبات در استان همدان مستقر است که با جذب اعتبارات ملی از طرف دولت برای تأمین و تدارک نهاده‌‍های مورد نیاز کشاورزان اقدام به انعقاد قرارداد با تولیدکنندگان داخلی و خارجی منعقد می‌کند.

وی گفت: 98 درصد کودهای مورد نیاز کشاورزان استان همدان توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تأمین می‌شود که شامل سه کود اصلی و پایه از جمله کود ازوته، فسفاته و پتاسه در بخش کشاورزی می‌شود.

فضلی با اشاره به وارداتی بودن کودهای فسفاته به سبب معدنی بودن، بیان کرد: 60 تا 70 درصد کودهای کشاورزی به صورت مستقیم و از طریق اتوماسیون به 60 نفر از کارگزاران براساس سطوح زیر کشت و اقلام مورد نیاز کشاورزان توزیع می‎شود.

وی افزود: کود ازوته از مبادی تولید داخلی به شمار می‎آیند که از طریق پتروشیمی‌ها و پیمانکاران مراحل نقل و انتقال انجام و به مرکز استان ارسال می‎شود و به طور کلی شرکت‌های خدمات حمایتی در کنار بخش خصوصی کودهای مورد نیاز کشاورزان را تهیه و توزیع می‎کنند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با بیان اینکه سهمیه کود کشاورزی هر استانی براساس سطوح و تنوع کشت تخصیص می‌یابد، عنوان کرد: از مجموع کودهایی که وارد این شرکت می‎شود 95 درصد توسط کارگزاران تحویل کشاورزان داده می‎شود و مابقی نیز به صورت مستقیم در شرکت خدمات حمایتی به فروش می‌رسد.

وی ابراز کرد: سال گذشته 95 هزار تن انواع کود شیمیایی به استان همدان تخصیص داده شد که از این میزان 91 هزار تن تأمین و 80 هزار تن بین کشاورزان توزیع شد و اکنون نیز 20 هزار تن کود به صورت ذخیره استراتژیک در انبار موجود است.

فضلی با تأکید بر اینکه امسال نیز در تأمین کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان استان مشکلی وجود ندارد، افزود: از سال 92 تاکنون قیمت مصوب عرضه کود شیمیایی ثابت مانده است و امسال نیز قراردادهایی برای تأمین و تدارک کود مورد نیاز استان منعقد شده است و مقداری نیز برای کشت بهاره تخصیص یافته است.

وی اظهار داشت: کشاورزان علاوه بر این سه کود اصلی به کودهای مکمل و ریزمغزی نیز روی آورده‌اند که برای ساماندهی و استانداردسازی این کودها از نظر کیفیتی و قیمتی سعی داریم با انعقاد قرارداد این کودهای ریزمغزی را نیز در شیکه توزیع شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قرار دهیم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان تصریح کرد: شرکا آمادگی دارد شبکه توزیع تمام کودهای شیمیایی مورد نیاز کشاورزان استان را بر عهده کارگزاران قرار دهد تا دست واسطه‌گران در تأمین و تدارک کود کوتاه شود.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار