رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه با انتقاد از عدم هماهنگی دستگاه‌های مرتبط برای ساماندهی پارکینگ‌های سطح شهر، گفت: این خلاء باعث شده هر کس هر مخروبه‌ای را گیر می‌آورد، آن را به پارکینگ تبدیل می کند.
کد خبر: ۴۳۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ 30 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،عبدالرضا یاری اظهار کرد: متاسفانه بازارپارکینگ‌های ما دچار آشفتگی و بی قانونی شده و برخی از پارکینگ‌های شهر از هیچ قانون و یا اتحادیه صنفی پیروی نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس ماده 91 قانون نظام صنفی راه اندازی هر کسب و کاری نیازمند کسب پروانه از اتحادیه مربوطه و رعایت ضوابط و نرخ نامه آن اتحادیه است، افزود: پارکینگ‌هایی در سطح شهر ایجاد شده که تحت نظر اتحادیه فعالیت ندارند و اگر هم اتحادیه بخواهد با آنها برخورد کند اعلام می‌شود که این پارکینگ متعلق به یک نهاد یا اداره خاص است و اجازه برخورد داده نمی‌شود.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه تاکید کرد: این عدم هماهنگی بین دستگاه‌های متولی باعث شده خلاء قانونی ایجاد شود و عده‌ای سودجو در این بین فعالیت کنند.

یاری با اشاره به اینکه هرکس مخروبه‌ای را گیر آورده آن را به پارکینگ تبدیل کرده است، خاطرنشان کرد:  بر اساس قانون احداث پارکینگ ضوابط خاصی دارد و باید در یک محدوده محصور صورت گیرد و نرخ مشخص داشته باشد.

وی معتقد است، این شرایط باعث شده پارکینگ‌ها علاوه بر آنکه چهره شهر را زشت می‌کنند، بتوانند تخلف هم بکنند و هر نرخی که دوست دارند از مردم بگیرند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه با بیان اینکه گاهی حتی بیمارستان‌ها هم برای خود یک پارکینگ اختصاصی ایجاد می‌کنند، تصریح کرد: مواردی داریم که مقابل بیمارستان امام رضا(ع)، امام حسین(ع)، بیمارستان بیستون و ... بخشی از معابر برای پارکینگ اجاره یا به پیمانکار داده شده و این در حالیست که بر اساس ماده 55 قانون شهرداری استفاده مسکونی یا محل کسب از معابر تخلف است.

یاری گفت: اگر شهرداری این معابر را اجاره دهد قانون خود را زیر سوال برده و اگر بیمارستان چنین کاری بکند شهرداری موظف به برخورد است.

وی افزود:  وقتی بیمارستانی احداث می‌شود باید در صورتی به آن پایان کار بدهند که معادل هر تخت بیمارستانی، یک واحد پارکینگ درون فضای بیمارستان ایجاد کند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه به موارد شکایاتی هم از تخلف پارکینگ فرودگاه کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه پارکینگ فرودگاه مبالغ زیادی از مردم می‌گیرد و وقتی که اعتراض هم به آنها منتقل شده اعلام کرده‌اند که پارکینگ زیر نظر فرودگاه است و از قوانین فرودگاه تبعیت می‌کند.

یاری این امر را نوعی بی قانونی دانست که نتیجه آن بی اعتماد شدن مردم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار