استاندار همدان بابیان اینکه فرمانداران و بخشداران طبق قانون به وظایف خود واقف بوده و هرگز در جهت اعمال فشار یا سوءاستفاده از موقعیت نبوده‌اند، گفت: وجود هیئت اجرایی به‌عنوان مجری و سازماندهی کننده نیروها و اعضای شعب اخذ رأی از بین معتمدین مردمی که یک نهاد غیردولتی در جریان انتخابات محسوب می‌شود، مانع از دخالت فرمانداران و بخشداران می‌شود بنابراین تأکید می‌شود که طرح موارد اعمال تخلف فرمانداران و بخشداران کاملاً کذب بوده و هیچ‌گونه تخلفی از سوی آنان گزارش نشده است.
کد خبر: ۴۳۳۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹ 31 May 2017
استاندار همدان با تأکید بر اینکه تخلف فرمانداران و بخشداران همدان در انتخابات كاملا كذب است، گفت: انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري و پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا در استان با حضور حداكثري مردم، با استناد به قانون و سالم برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، محمدناصر نيكبخت اظهار کرد: در 29 ارديبهشت‌ماه، ۹۵۱ هزار و ۲۰۳ رأی در روز انتخابات به صندوق انداخته شد كه مجموع آراي باطله 28 هزار و 990 و آراء صحیح 922 هزار و 213 رأی بود.

وي میزان مشارکت در استان را 73.8 درصد عنوان کرد كه ۵۹ درصد آراء در شهرها و ۴۱ درصد در روستاهاء اخذ شده است و ادامه داد: همزمان با آغاز رسمی انتخابات و حتی قبل از آن تعامل و هماهنگی لازم با هیئت نظارت شورای نگهبان در مراحل مختلف و جلسات هماهنگی و تبادل‌نظر با فرمانداران و بخشداران انجام شده و به ویژه در روز اخذ رأی هیچ‌گونه گزارشی دال بر بروز ناهماهنگی اعلام نشده است.

نيك‌بخت اضافه كرد: در استان همدان در مجموع 1370 شعبه اخذ رأی وجود داشته که کلیه عوامل برگزاری انتخابات شامل مجریان، ناظران و بازرسان در همه شعب حضور داشته‌اند.

وی عنوان کرد: به ازای هر شعبه یا صندوق اخذ رأی 5 تا 7 نفر عضو اصلی شعبه، یک نماینده فرماندار، یک بازرس و تعداد 3 تا 5 نفر ناظر شورای نگهبان و 2 تا 3 مأمور محافظ صندوق انجام وظیفه می‌کردند و طبق گزارشات در همه سطوح روند برگزاری انتخابات توسط مجريان و ناظران عادی بوده و برگزاری انتخابات به صورت سالم انجام شده است.

نيك‌بخت تصريح كرد: از ابتدای آغاز انتخابات در تمامی شعب یک سیستم کامپیوتری، احراز هویت را انجام می‌داد که 945 هزار نفر از 952 هزار نفر به صورت online و 7 هزار نفر به صورت ofline در روستاهایی که امکانات ضعیفی داشته‌اند، احراز هويت شده‌اند و قطعی سیستم به صورت ملموس نداشته ‎ ‌ایم البته سامانه به گونه‌ای طراحی شده بود که در صورت قطعی شبکه نيز امکان احراز هویت وجود داشت.

وی با بیان اینکه همدان جزء 3 استان اول كشور بود که در نخستین لحظات آغاز رأي‌گيري ارتباط کامل برقرار كردند، تصریح کرد: از مجموع تعداد 1370 شعبه اخذ رأی، 1033 شعبه ثابت و 337 شعبه سیار و 311 شعبه روستایی و 26 شعبه شهری بوده به طوریکه 27.7 درصد از کل شعب به صورت سیار بوده که تعداد شعب سیار این دوره از انتخابات تفاوتی با انتخابات دوره‌های قبلی نداشته و ترکیب عوامل شعب سيار اعم از ناظران، بازرسان، مجریان و نیروهای محافظ صندوق تفاوتی با شعب ثابت نداشته است.

استاندار همدان با بيان اينكه فرمانداران و بخشداران طبق قانون به وظایف خود واقف بوده و هرگز در جهت اعمال فشار یا سوءاستفاده از موقعیت نبوده‌اند، گفت: وجود هیئت اجرایی به عنوان مجری و سازماندهی‌کننده نیروها و اعضای شعب اخذ رأی از بین معتمدین مردمی که یک نهاد غیردولتی در جریان انتخابات محسوب می‌شود،مانع از دخالت فرمانداران و بخشداران می‌شود بنابراین تأکید می‌شود که طرح موارد اعمال تخلف فرمانداران و بخشداران كاملا كذب بوده و هیچ‌گونه تخلفی از سوی آنان گزارش نشده است.

نيك‌بخت افزود: به منظور استفاده مطلوب از فرصت‌ها برای حضور مردم در پای صندوق اخذ رأی اطلاع‌رسانی لازم انجام شد که رأی‌دهندگان در ساعات اولیه و در طول روز به صورت مستمر مراجعه کنند.

وي اضافه كرد: در استان همدان تراکم مراجعه در انتهای شب و همزمان با پایان مهلت قانونی اخذ رأي بیشتر در مناطقی از مركز استان و مراكز شهرستان‌ها بود که با وجود پیگیری و تلاش عوامل اجرایی و نظارتی به منظور اطلاع‌رسانی برای مراجعه رأی‌دهندگان به شعب خلوت سایر مناطق شهری، متأسفانه تعدادی از مردم که در صف بودند، موفق نشدند آرای خود را به صندوق بریزند.

استاندار همدان ادامه داد: با توجه به پایش الکترونیکی از طریق سامانه انتخابات نزدیک 90 درصد رأی‌دهندگان استان همدان تا ساعت 21 آراء خود را به صندوق‌ها ریخته و از ساعت 21 میزان مراجعه مردم به صندوق‌ها به ویژه در روستاها و شهرهای کوچک کاسته شد اما در مرکز استان و مراكز شهرستان‌ها به لحاظ تراکم بالای جمعیتی صف اخذ رأی وجود داشت و تا پایان مهلت قانونی اقدام به جمع‌آوری آراء شد.

وی خاطرنشان كرد: تعداد شعب اخذ رأی در این دوره از انتخابات با دوره‌های گذشته تفاوت محسوسی نداشته است و هیئت‌های اجرایی انتخابات متناسب با جمعیت هر روستا، بخش و شهرستان تعداد شعب اخذ رأی را تعیین کرده‌اند.

وي تصريح كرد: درباره امضاء صورتجلسات شمارش آراء در شعب از سوی همه عوامل شعب شامل اجرایی، نظارتی و ... هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر عدم امضاء صورتجلسه از سوی عوامل اجرایی و نظارتی نداشته‌ایم و همه عوامل در تمام شعب استان صورتجلسه‌ها را امضاء کرده‌اند.

استاندار همدان اظهار کرد: همه نامزدهای انتخاباتی طبق قانون از حقوق خود استفاده کرده و در تمامی حوزه‌های انتخابیه طبق مقررات در صورت درخواست نامزدها برای تعیین و استقرار نمایندگانشان همکاری شده و فرمانداران نسبت به صدور کارت نمایندگان نامزدها اقدام کرده‌اند.

وی بیان کرد: با توجه به روند قانونی و صحت و سلامت برگزاری انتخابات و تأیید تمامی مراحل مختلف برگزاری انتخابات توسط ناظران شورای نگهبان، در صورت بروز تخلفات احتمالی با ارائه مدارک مستدل باید به قوه قضائیه و شعبات ویژه پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی ارجاع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار