مسئول بسیج دانشجویی استان همدان بیان کرد: طی سال‌های آینده جریان غرب‌گرا، وابسته به غرب و خودباخته اقدامات این‌چنینی را دنبال خواهد کرد؛ این جریان به دنبال تکمیل پازل وابستگی به غرب در ابعاد فرهنگی و سیاسی است که به‌عنوان وظیفه جدی باید برای مقابله با این موضوع ورود جدی داشته باشیم.
کد خبر: ۴۳۴۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 03 June 2017
مسؤول بسیج دانشجویی استان همدان با بيان اينكه جريان غرب‌گرا دنبال تكميل پازل وابستگي به غرب در ابعاد فرهنگي و سياسي است، گفت: دولت به دنبال يك فضاي ليبراليستي رفته است.

به گزارش فارس؛ طیب فریادرس امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به سند 2030 و ابراز تأسف از اقدام دولت در این خصوص، اظهار کرد: دولت در شرایطی به دنبال سند 2030 رفته که در داخل کشور اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تصویب رسیده بود و اقداماتی نیز در این زمینه در حال انجام بود.

وی به اقدامات انجام شده در شورای انقلاب فرهنگی در خصوص سند تحول ینیادین آموزش و پرورش و سند آموزش عالی اشاره کرد و‌ گفت: با وجود این اسناد در کشور، دولت به دنبال یک فضای لیبرالیستی رفته که با فضای جمهوری اسلامی سازگار نبوده و نیست.

مسؤول بسیج دانشجویی استان همدان با اشاره به اینکه در فضای آموزشی مبتنی بر فرهنگ لیبرالیستی، نتیجه آموزش و تربیت دانش‌آموزان و نسل جوان سلطه‌پذیری غرب و دوری از مبانی دینی خواهد بود، گفت: این موضوع به هیچ عنوان با آرمان‌های دین مبین اسلام مطابقت ندارد چراکه در قرآن بر لزوم استکبارستیزی و مقابله با سلطه‌ دشمن بر مسلمانان تأکید موکد شده است.

وی با تأکید بر اینکه سند 2030 بخشی از پازل سلطه است، افزود: این سند در بعد سیاسی با حق وتو در سازمان ملل دنبال می‌شود و مبنای این حق وتو نیز زور است؛ در بعد اقتصادی نیز نظام سلطه، اقتصاد سرمایه‌گذاری سازمان‌های اقتصادی وابسته به خود را ایجاد کرده‌ و در بعد فرهنگی نیز درصدد تغییر فرهنگ و تفکر مردم به شیوه آمریکایی و غربی است.

فریادرس تصریح کرد: از نگاه غربی‌ها آزادی به این معناست که فقط باید مطابق با فرهنگ سیاسی آنها رفتار کنیم ولی حق نداریم با فرهنگ دینی خود پیش رفته و در آن مسیر زندگی کنیم.

وی فرهنگ لیبرال را مساوی با اباحه‌گری دانست و با بیان اینکه در این فرهنگ تفکر دینی پایگاه و جایگاهی ندارد، گفت: سند 2030 بخشی از پروژه جهانی‌سازی تفکر لیبرالیستی است که متأسفانه غرب‌گرایان در داخل دنباله‌رو آن در بعد سیاسی و فرهنگی هستند.

مسؤول بسیج دانشجویی استان همدان با بیان اینکه معتقدم اقدام برای اجرای سند 2030 در داخل کشور از روی ناآگاهی نیست، خاطرنشان کرد: این اقدام دولت از روی غفلت نبوده چراکه دولت در طول چهار سال گذشته نشان داد اسناد محرمانه‌ای همچون FATF اسنادی هستند که بنا دارد ایران را در چارچوب یک نظم جهانی تحت سلطه آمریکا قرار دهد.

وی اقدامات صورت گرفته را مسئله را ناشی از یک اشتباه ساده و یا سهل‌انگاری ندانست و یادآور شد: اتفاقات رخ داده در حیطه زنان که خانم ملاوردی دنبال می‌کند و مسائلی از این دست نیز متصل به هم هستند.

فریادرس با تأکید بر اینکه در این صورت شرایط فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی امنیتی کشور متصل به نظم آمریکایی می‌شود و این مایه تأسف است که چنین تفکری در جامعه ما جولان می‌دهد، اظهار کرد: باید این موضوعات را برای مردم روشن کنیم؛ اینها در حیطه فکر و عمل به گونه‌ای دیگر کار می‌کنند اما وقتی از حق مردم و احترام به مردم صحبت می‌کنند به گونه‌ای دیگر عمل می‌شود.

وی اولین خواسته مردم را محترم شمردن باورها و اعتقادات آنها دانست و گفت: از احترام به آزادی مردم صحبت می‌کنند اما اولین آزادی این است که تفکر اسلامی را در جامعه متجلی ببینند که این موضوع را رعایت نمی‌کنند؛ باید به جامعه در خصوص اینکه چه فجایعی به دنبال اسنادی که در این دولت به تصویب رسیده و چه کارهایی قرار است در آینده دنبال شود، اطلاع‌رسانی صورت گیرد.

مسؤول بسیج دانشجویی استان همدان بیان کرد: طی سال‌های آینده جریان غرب‌گرا، وابسته به غرب و خودباخته اقدامات این چنینی را دنبال خواهد کرد؛ این جریان به دنبال تکمیل پازل وابستگی به غرب در ابعاد فرهنگی و سیاسی است که به عنوان وظیفه جدی باید برای مقابله با این موضوع ورود جدی داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید دستگاه‌های قانونی وظیفه قانونی خود را در این خصوص به درستی انجام دهند، افزود: رهبر معظم انقلاب نیز فرموده‌اند در این خصوص گلایه دارند؛ در شورای عالی انقلاب فرهنگی افراد ناآگاه نسبت به شرایط فرهنگی جامعه حضور ندارند، حتی برخی از اعضای این شورا در خصوص این اقدامات نیز موضع‌گیری‌های جدی داشتند و باید در این زمینه ورود کنند.

فریادرس با بیان اینکه ابتدا باید هرچه سریعتر اسناد متناسب با فرهنگ جامعه تکمیل شود و الزام قانونی پیدا کند،‌ تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص وظیفه جدی دارد، صحبت‌های برخی از نمایندگان مجلس بررسی شکلی این موضوع را عنوان کردند اما مفهوم ندارد مجلس بررسی شکلی داشته باشد، وظیفه مجلس این است در اسنادی که با هویت ملی مردم مرتبط است ورود داشته و آنها را به طور جدی بررسی کند.

وی وظیفه نهادهای نظارتی را دنبال کردن این موضوعات دانست و خاطرنشان کرد: مردم مهمتر از همه در ارائه مطالبات هستند، دستگاه‌های قانونی ممکن است به دلایل مختلف در دوره‌های مختلف نسبت به مسائل تعلل داشته باشند اما مهمتر از هرچیزی در جامعه اسلامی این است که مردم و جریان انقلابی مسئله خواست‌های انقلابی خود را پیگیری و دنبال کنند.

مسؤول بسیج دانشجویی استان همدان یادآور شد: در برابر انقلابی که صدها هزار شهید بابت آن داده شده، کسی نمی‌تواند مسیر مطالبه‌گری را متوقف کند؛ مردم مطالبه‌گری و پیگیری خواهند کرد و مسوولان نیز باید حرف مردم را بشنوند و عملی کنند، هرچند جالب است که امروز برخی از آقایان انکار می‌کنند که چنین مسائلی در این اسناد وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار