کد خبر: ۴۳۶۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۴ 07 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛کارشناس نظارت بر بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان یزد از جلوگیری از ورود بیش از ۲۷۰۰ کیلوگرم فراورده خام دامی فاسد به چرخه مصرف شهروندان یزدی خبر داد.

«جبار ملکی» در این باره اظهار کرد: در راستای بازدیدهای مستمر از مراکز تولید، توزیع و عرضه فراورده‌های خام دامی در سطح شهر، اکیپ نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان یزد ضمن بازرسی از یکی از واحدهای مربوطه مقدار ۲۷۰۰ کیلو گرم گوشت چرخی غیر قابل مصرف کشف و معدوم شد .

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به منقضی شدن تاریخ مصرف گوشت‌ها، شرایط بد نگهداری و وضعیت ظاهری و بوی نامطبوع آن، با هوشیاری بازرسین بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان یزد قبل از ورود به بازار کشف، توقیف و با هماهنگی مراجع قضایی معدوم شد.

ملکی  به شهروندان توصیه کرد که ضمن خرید فراورده های خام دامی از مراکز عرضه مجاز، به مشخصات ظاهری، تاریخ تولید، انقضاء و شرایط نگهداری فراورده‌های خام دامی نیز توجه کنند.

این مسئول در پایان، آگاهی و همکاری شهروندان با کارشناسان دامپزشکی را حائز اهمیت دانست و گفت: در صورتی که همشهریان به آموزش‌های عمومی در زمینه فراورده‌های خام دامی که از طرق مختلف به اطلاع آنها رسانده می‌شود، توجه داشته باشند می‌توانند با دقت در خرید فراورده‌های خام دامی و در نظر گرفتن نکات لازم و خودداری از خرید فراورده‌های غیر مجاز سلامت خود و خانواده خود را تضمین کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار