با وجود مشكل خشكسالي‌هاي پياپي
معاون وزير جهاد كشاورزي ایران را جزو 10 کشور نخست در بخش تولیدات محصولات کشاورزی دانست و گفت: باید این جایگاه به درستی حفظ شده و ارتقا یابد.
کد خبر: ۴۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴ 20 January 2015
به گزارش تابناك – البرز: مراسم توديع و معارفه رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان البرز با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی جهاد کشاورزی برگزار شد.
در اين مراسم در این مراسم از زحمات مسعود کریمی رئيس سابق اين سازمان تقدیر و سید مجید موسوی به عنوان رئیس جدید سازمان جهادکشاورزی البرز معارفه شد. 
محمد علي جوادي در اين مراسم طي سخناني اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نیازهای کشور رفع مشکلات بخش‌های مختلف کشاورزی بود که خوشبختانه دولت تدابیر و اقدامات ویژه‌ای را به منظور ارتقای این بخش و رفع مشکلات و کمبودها تاکنون انجام داده است.
وی با بیان اینکه بخش کشاورزی در کشور دارای ظرفیت‌های بسیاری است که باید به درستی از آن استفاده شود،‌ افزود: برای اینکه بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم لازم است تا مسیرهای توسعه بخش‌های مختلف کشاورزی را در استان‌های مختلف کشور هموار کرده و به سمت تحولات اساسی در این بخش پیش برویم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخشی دیگر از سخنان خود رفع کمبودها را در بخش کشاورزی مهم ارزیابی کرد و افزود: متأسفانه عدم توجه به برخی از مشکلات موجود در بخش کشاورزی سبب شده که این صنعت با مشکلاتی مواجه شود و ناآرامی‌هایی در این بخش را شاهد باشیم.
جوادی خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای اساسی برای توسعه اقتصادی در کشور ارتقای بخش کشاورزی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در این بخش است.
وی ادامه داد: کشور ما از لحاظ بخش کشاورزی و تولید محصولات دارای رتبه‌های برتر است لذا باید مسیر تولیدات محصولات را بهتر از گذشته طی کرده و به سمت ارتقای این بخش پیش برویم.
این مسئول با اشاره به تحریم‌ها از سوی کشورهای مختلف گفت: با وجود این تحریم‌ها کشور توانسته در عرصه کشاورزی در بسیاری از بخش‌ها به خودکفایی برسد و شاهد تولیدات بیشتر باشیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سخنان خود بر ساماندهی بخش کشاورزی تأکید کرد و افزود: به کارگیری روش‌های نوین در بخش کشاورزی و استفاده از ایده‌ها و نظرات و تجربیات کارشناسی شده در این بخش یکی از نیازهای کشاورزی کشور است.
جوادی بیان داشت: هم اکنون یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات در بخش کشاورزی تأمین آب کشاورزی است که لازم است تدابیر لازم در این زمینه صورت گیرد.
وی به کار بردن سیستم آبیاری تحت فشار در بخش کشاورزی توسط کشاورزان را مهم خواند و گفت: در این راستا بودجه‌ای در حدود هزار و 250 میلیارد تومان هزینه شده است.
وی در پایان سخنان خود ایران را جزو 10 کشور نخست در بخش تولیدات کشاورزی دانست و اذعان داشت: باید این جایگاه به درستی حفظ شده و ارتقا یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار