فتاح می گوید ما در وام قرض الحسنه 4 در صد را حلال می دانیم اما علمای اهل سنت حتی یک در صد را هم حرام می دانند.
کد خبر: ۴۴۱۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳ 15 June 2017
به گزارش تابناک تبریز، تا کنون شاید هر کدام از مراجع معظم تقلید در طول 8 سال گذشته ، هرکدام بیش از دهها بار در خصوص ظلمی که بانک ها بر سر اقتصاد این کشور و بالاتر از آن معیشت مردم می آورند هشدار داده اند. این هشدارها البته خاموش نشده است ، تکرار هم می شود اما متاسفانه ظاهرا گوش کسی بدهکار نیست.
 
همین چند ماه پیش بود که آیت الله جوادی آملی در درس خارج فقه خود به هنگام ایراد سخن در باب ربا و سیستم بانکی کشور گریه کرد و همگان را از آتش دوزخ بر حذر داشت. اما بانک ها همیشه بهانه های ذخیره ای دارند تا از زیر بار دین و اخلاق و اعتقادات و حتی مطالبه مردم و دولت فرار کنند.
 
ماجرا اما جائی جذاب تر می شود که فتاح ، رییس کمیته امداد کشور که به تازگی به این سمت از طرف رهبر معظم انقلاب منصوب شده است لب به گلایه ای گشوده است که چندان مسبوق به سابقه نبود.
 
هرچند برخی شائبه ها در باب چیستی و چرائی این مقایسه بعدها گریبان گیر این مسئول تازه کار خواهد بود اما نفس سخن وی بسیار قابل تامل است.
 
فتاح می گوید ما در وام قرض الحسنه 4 در صد را حلال می دانیم اما علمای اهل سنت حتی یک در صد را هم حرام می دانند.
 
او می افزاید ای کاش علمای ما هم مانند علمای اهل سنت بودند و اخذ هر نوع سود از مردم را حرام اعلام می نمودند تا بانکها با این وام های 27 درصدی و 28درصدی این بلا را بر سر اقتصاد کشور نمی آوردند.
 
هرچند شاید این سخن در تراز محاسبات منطقی و علمی محل اعراب باشد اما آنچه مهم است جایگاه گوینده این سخن است.
 
او مسئول مبارزه انقلابی با فقر است . او مسئول رسیدگی به محرومین و مستضعفین این کشور است. شاید او با پوست و گوشت و استخوان خود لمس نموده است که این بانک ها با این شیوه های تسهیلات دهی چه بر سر این کشور آورده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار