مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: هم اکنون ترانزیت سوخت در هر دو طرف در حال انجام است و روزانه 280 کامیون از مرز پرویز خان تردد می کند.
کد خبر: ۴۴۲۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶ 17 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل ازکردپرس، خلیل حیدری با بیان اینکه مرزهای کشور بر اساس ساختار گمرکی درست نشده اند، اظهارداشت: باید طرح جامعی برای تک تک مرزها ایجاد شود. مرز پرویز خان اولین مرزی در کشور خواهد بود که طرح جامع روی آن اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع مرز پرویزخان نهایی شده است، عنوان کرد: بخشی از عملیات اجرایی طرح از هفته آینده آغاز می شود.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح داشت: اداره گمرکات کشور برای اجرای این طرح 4 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار به ما اختصاص داده است و مقرر گردید، درصورتی که با کمبود اعتبار مواجه شویم 25 درصد از این اعتبار را هم تا پایان سال به طرح تخصیص دهند.

وی ادامه داد: در وهله اول طرح، تسطیح منطقه مورد نظر است که زمان بر خواهد بود، از آنجایی که مرحله بعد اجرای پروژه هزینه بر خواهد بود باید از ظرفیت بخش خصوصی در این باره استفاده کنیم.

حیدری افزود: باید کالایی که وارد سرزمین ما می شود تشریفات گمرکی خود را بگذراند، اما محوطه پایانه ظرفیت 30 تا 40 کامیون را بیشتر ندارد.

وی با بیان اینکه باید زیر ساخت تمام امکانات در پایانه پرویزخان ایجاد شود تا در صورت بروز هرگونه حادثه بتوان آن را مدیریت کرد، گفت: هم اکنون ترانزیت سوخت در هر دو طرف در حال انجام است. روزانه 280 کامیون از مرز پرویز خان تردد می کند.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تاکید کرد: دستگاه ایکس ری در مرز پرویز خان درست جانمایی نشده است.

وی بیان داشت: کالاهایی که از مرز سومار به عراق می رود یک سوم هزینه مهران تا بغداد را دارد. این فرصتی است که باید از آن استفاده کرد.

حیدری در پایان یادآورشد: 23 میلیون دلار کاشی و سرامیک از مرزهای استان کرمانشاه به عراق صادر می شود اما سهم خود استان کرمانشاه از این میزان صادرات یک میلیون دلار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار