رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان جوانرود به تشریح اقدامات و عملکرد دامپزشکی این شهرستان در سه ماهه نخست سال پرداخت.
کد خبر: ۴۴۴۹۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ 20 June 2017
به گزارش  خبرنگار خبرگزاری تابناک، دکتر احمد امیری رییس شبکه دامپزشکی شهرستان جوانرود در جمع خبرنگاران با تشریح عملکرد سه ماهه سال جاری شبکه دامپزشکی این شهرستان اظهار داشت: در مدت مذکور 56 هزار راس گوسفند و بز در 106 روستای شهرستان جوانرود علیه بیماری آبله مایه کوبی شدند.

وی با اشاره به انجام مراقبت فعال بیماری های تب برفکی، شاربن و لمپی اسکین در 20 روستای این شهرستان افزود: همچنین 2 هزار و 900 راس گاو و گوساله نیز در 23 روستای این شهرستان علیه بیماری بروسلوز واکسینه شده اند و در مابقی روستاها نیز کار در حال انجام است.

این مقام مسئول بیان داشت: طی این مدت عملیات سم پاشی در 68 روستا با اولویت روستاهای محروم و مرزی به تعداد 28 هزار راس دام سبک و 3 هزار و 200 راس دام سنگین و نیز 180 هزار مترمربع جایگاه نگهداری دام انجام شده است.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان جوانرود با تصریح انجام تست سل و بروسلوز در 3 گاوداری فعال شهرستان در خردادماه جاری گفت: همچنین برنامه پایش و مراقبت بیماری های آبزیان در مزارع پرورش ماهی شهرستان و نمونه گیری های مستمر جهت انجام آزمایشات باکتریایی، انگلی، قارچی و ماده سمی و سرطانزای مالاشیت گرین به صورت مداوم صورت می گیرد.

دکتر امیری برگزاری کلاس های آموزشی بیماری های تب برفکی، آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و... در اداره جهادکشاورزی، شبکه بهداشت و درمان و نیز در سطح روستاها را از اقدامات و فعالیت های شبکه دامپزشکی شهرستان جوانرود عنوان کرد.

وی همچنین اجرای طرح تشدید نظارت های نوروزی دامپزشکی و مبارزه با کشتار غیرمجاز دام در تعطیلات نوروز را از جمله سایر اقدامات این شبکه برشمرد و ادامه داد: در این مدت 5 واحد قصابی غیرمجاز تحت عنوان تهدید علیه سلامت عمومی جامعه در سطح شهرستان پلمب گردید.

به گفته این مقام مسئول برنامه های پایش و مراقبت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان جوانرود شامل: برنامه های پایش و مراقبت فعال و غیر فعال این بیماری در سطح مرغداری های صنعتی، طیور بومی این شهرستان و سه مورد نمونه برداری  از طیور بومی به منظور تشخیص نهایی بیماری بوده است.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان جوانرود بازرسی و نظارت بهداشتی بر کشتار2 هزار و 416 راس دام سبک و 245 راس دام سنگین در کشتارگاه دام شهرستان، بازرسی و نمونه گیری مرتب ماهیانه از گاوداری های شهرستان جهت انجام آزمایشات میکروبی، تقلبات شیر و همچنین بازرسی ماهیانه و نمونه گیری مرتب از کارخانه خوراک دام و طیور جهت انجام آزمایشات میکروبی و قارچی را نیز از دیگر اقدامات بیان کرد.

وی در پایان با اشاه به نظارت های بهداشتی مستمر دامپزشکی بر کبابی ها، رستوران ها، قصابی ها و سایر مراکز عرضه فرآورده های خام دامی افزود: در مدت مذکور 168 مورد بازرسی بهداشتی بر این گونه اماکن صورت گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار