امام‌جمعه دامغان:
امام‌جمعه دامغان، جوانی را مرحله‌ای برای ساخته‌شدن شخصیت دینی و معرفتی انسان دانست و گفت: بهره‌گیری از فرصت جوانی برای معرفت الهی توسط نهادهای فرهنگی آموزش داده شود.
کد خبر: ۴۴۵۶۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳ 21 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام سید محمدحسینیان در آئین جشن روزه اولی ۵۰۰ دانش‌آموز دامغانی که شامگاه سه‌شنبه در حسینیه اعظم این شهر برگزار شد، ضمن بیان اینکه دانش‌آموزان روزه اولی به بهره‌برداری از باقیمانده از ماه پرفضیلت رمضان اهتمام داشته باشند، تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های روزه‌داری برخورداری از یک اراده قوی است که باید آن را بیش از گذشته در خود قوی سازیم تا بتوانیم در جوانی شخصیت دینی‌مان را شکل دهیم.

حجت‌الاسلام سید محمدحسینیان امام جمعه دامغان

وی افزود: ماه رمضان الگوسازی خوبی برای تقویت اراده و ایمان است و رفتارهای ما باید برگرفته از ماه پرفضیلت رمضان باشد و این فرصت بسیار عظیم را از دست ندهیم چراکه رشد و تعالی یک جوان باید همراه بااراده و ایمان و تقوای الهی باشد و در مقابل ماه رمضان ماه رحمت و غفران الهی است و خیروبرکت را با خود به همراه دارد.

امام‌جمعه دامغان خطاب به دانش‌آموزان بیان کرد: شما دانش‌آموزان در این ماه باعظمت برای خود توشه بردارید و همانا که بهترین توشه تقوای الهی است و باوجود توفیق روزه‌داری، تقواپیشه کنید همچنین مأنوس ساختن نوجوانان و جوانان با معنویات و فرمان‌ الهی نیاز به تشویق فعالیت‌های معنوی دارد که این حرکت ارزشمند باید تقویت شود.

حسینیان با اشاره به فرارسیدن آخرین جمعه ماه رمضان و روز جهانی قدس گفت: با توجه به شرایط منطقه و حمایت از مردم مظلوم و بی‌پناه فلسطین انتظار می‌رود در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور و مشارکت فعال داشته باشیم و این نمایش قدرت و اقتدار خود را به رخ دشمنان بکشیم و به آنان ثابت کنیم که هرگز دست از آرمان‌های دینی و اسلامی خود و دفاع از مردم مظلوم و بی‌پناه فلسطین بر نخواهیم داشت.

حسین کاتبی مدیر آموزش‌وپرورش دامغان نیز در این مراسم ضمن بیان اینکه مناسک دینی یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین و برنامه‌ریزی‌شده‌ترین کارها برای تقویت سلامت معنوی انسان‌ها است، گفت: دانش‌آموزان با پا گذاشتن در سن تکلیف باید برای به‌جا آوردن امور معنوی اهتمام جدی و وافر داشته و برای تقویت هوش معنوی خود تلاش کنند.

وی افزود: جشن روزه اولی‌ها زمینه‌ای برای ارتباط و انس هرچه بیشتر باخدا و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است که باید کوشید به‌خوبی از این فرصت به‌دست‌آمده بهره‌برداری و توشه و ذخیره دنیا و آخرت خود قرار دهیم.

اجرای مداحی و مولودی‌خوانی توسط دو نفر از دانش‌آموزان و اجرای تواشیح توسط گروه تواشیح کانون میثاق و ضیافت افطار و اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء از دیگر برنامه‌های جنبی این آیین روحانی و معنوی بوده است.

منبع: مهر
برچسب ها: ماه رمضان ، دامغان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار