رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از انجام واکسیناسیون 500 هزار راس دام سبک این شهرستان علیه بیماری آبله خبر داد.
کد خبر: ۴۴۶۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶ 22 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، دکتر تورج کرمیان رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه با اشاره به انجام مایه کوبی رایگان جمعیت دام سبک علیه بیماری آبله اظهار داشت: از زمان آغاز طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت دام سبک علیه بیماری آبله تا کنون 85 درصد جمعیت دام سبک شهرستان کرمانشاه مایه کوبی شده اند.

وی آبله را یک بیماری ویروسی فوق العاده مسری مختص گوسفند و بز عنوان کرد و بیان داشت: در این مرحله 500 هزار راس دام سبک شهرستان کرمانشاه علیه این بیماری به صورت رایگان واکسینه شده اند.

دکتر کرمیان همچنین اجرای طرح واکسیناسیون هدفمند دام های سنگین شهرستان کرمانشاه علیه بیماری بروسلوز را مورد اشاره قرار داد و افزود: تا کنون 12 هزار راس گاو و 5 هزار راس گوساله در سطح شهرستان علیه این بیماری مایه کوبی شده اند.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه بیان داشت: در این مرحله پیش بینی کرده ایم که 30 تا 35 هزار راس دام سنگین شهرستان کرمانشاه واکسینه شوند و در نهایت تا پایان تیرماه این کار را به اتمام برسانیم.
پ
به گفته وی، بروسلوز یکی از مهمترین بیماری های مشترک بین انسان و دام است که در دام باعث سقط جنین، ناباروری، کاهش تولید و از بین رفتن ارزش اقتصادی دام می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار