مدیرعامل آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: در طول یک سال گذشته ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از شبکه خداآفرین به بهره‌برداری رسیده است.
کد خبر: ۴۴۹۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴ 28 June 2017

به گزارش تابناک اردبیل، اصغر سلیمان‌زاده در جلسه بررسی پروژه‌های سدسازی استان اردبیل اظهار داشت: در طول یک سال گذشته 12 هزار و 500 هکتار از شبکه خداآفرین به بهره‌برداری رسیده است و انتظار داریم هر چه سریع‌تر شاهد تکمیل و به بهره‌برداری از این پروژه بزرگ باشیم.

وی افزود: پیشرفت فیزیکی کل پروژه تا به حال 58 درصد است و بالغ بر 6 هزار و 700 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است و تا پایان کل پروژه بالغ بر 8 هزار و 400 میلیارد ریال هزینه خواهد شد که اشتغال‌زایی برای 26 هزار نفری توسط این پروژه عظیم و ملی در استان اردبیل محقق خواهد شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: با بهره‌برداری کامل از این پروژه تا پایان سال آینده بیش از 10 هزار خانوار عشایری در شمال استان ساماندهی می‌شوند و درآمد سالیانه پروژه 10 هزار میلیارد ریال برای استان خواهد بود.

سلیمان‌زاده بیان کرد: به دلیل کمبود منابع آبی، انتقال آب از قزل‌اوزن به اردبیل ضروری است و نیاز است هر چه سریع‌تر اعتبار طرح انتقال آب از این حوزه هر چه سریع‌تر تأمین شود و شاهد حل چالش‌ها و مشکلات پیش‌رو باشیم و مشکلات کشاورزی را به حداقل برسانیم.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون طرح تعادل بخشی در استان اردبیل با موفقیت در حال اجرا است و با توجه به این که جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب در طرح تعادل بخشی مطرح است نیاز است در این زمینه تصمیمات اساسی و لازم اتخاذ شود و بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار